VadeVi
115.000 visitants han passat per la Carretera del vi en el seu primer any de funcionament
  • CA

La Carretera del Vi, la primera proposta enoturística de tot l’estat en oferir un recorregut lineal des de les vinyes fins el mar, amb un alt valor històric i cultural, compleix el primer any de vida amb una valoració molt positiva de la feina feta i amb l’objectiu de continuar creixent i consolidant la ruta. Tot i que la ruta té milers d’anys d’història, no va ser fins el maig de 2015 que 12 cellers del Penedès i el Garraf van voler recuperar i posar en valor aquesta ruta històrica que uneix les vinyes del Penedès amb la mar mediterrània.

En aquest primer any de La Carretera del Vi, els 12 cellers que formen l’associació han rebut més de 115.000 visites en els seus centres de visita, cosa que posiciona la ruta com una de les més importants i visitades de l’enoturisme a tot l’estat. La diversitat de cellers i la connexió amb la mar Mediterrània, fan d’aquesta wine road un atractiu destí turístic i un complement per als visitants de la costa i de Barcelona, que cada cop més demanden experiències singulars.

Mireia Tetas de Pinord nova presidenta

Iniciant la rotació de la presidència marcada als estatuts, en aquest segon any l’Associació La Carretera del Vi estarà presidida per Mireia Tetas, tercera generació de les Bodegues Pinord de Vilafranca del Penedès.

Mireis Tetas de Pinord

El fins ara president, Marcelo Desvalls, propietari de Finca Viladellops, d’Olèrdola, passa a la vice-presidència. Marcelo Desvalls ha valorat com a molt important aquest any de presidència, “perquè estem creant amb molta il·lusió tots els elements per donar a conèixer la ruta, i estem rebent una forta implicació dels municipis i dels restaurants, i això ens anima a seguir avançant”. La nova presidenta Mireia Tetas es mostra molt il·lusionada i destaca que “el què fa especialment interessant La Carretera del Vi és la diversitat de cellers i espais turístics que hi ha a la ruta, agrupat en una única proposta que és fàcil d’entendre per la seva configuració lineal”.

Comunicació i senyalització: objectius del 2016

La nova presidència començarà amb el llançament d’una campanya de comunicació que inclourà la presència de material informatiu en hotels, restaurants i oficines de turisme de la costa barcelonina, juntament amb l’edició del passaport en paper, que complementa la versió digital en format App que es va llançar fa un any.

El passaport de La Carretera del Vi és un document amb el que s’aconsegueixen importants beneficis en les visites als cellers (tractament premium, descomptes, etc.), i en funció del nombre de cellers visitats (6 o 12), s’obté de regal una ampolla de vi de cadascun dels cellers. Amb un preu de 3€, es pot adquirir a qualsevol dels 12 cellers de La Carretera del Vi.

La senyalització i decoració de la ruta també serà una de les línies estratègiques del 2016. Tal i com indica la Mireia, “és molt important que els visitants trobin fàcilment els nostres cellers i la ruta, i a la vegada intentar que es visualitzi la ruta en passar pels diferents municipis”. En aquest últim cas, la proposta ja aprovada de decoració de les rotondes d’entrada i sortida de La Carretera del Vi a Vilafranca, marcarà una línia de treball a desenvolupar en els altres municipis.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa