VadeVi
160 vins catalans per als sommeliers nord-americans
  • CA

Els vins catalans han estat els protagonistes a la ciutat de Nova York, durant els dies 8 i 9 de novembre, gràcies a les jornades vinícoles que la patronal Associació Vinícola Catalana (AVC) ha organitzat per a promocionar els seus vins, i que han comptat amnb la presència del director general de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), Jordi Bort.

Entre les diversos activitats programades, ha destacat la Màster Class dirigida pel prestigiós sommelier Josep Roca, co-propietari del restaurant Celler de Can Roca, en el marc d’un acte professional dirigit exclusivament a sommeliers americans. En aquest Seminari de Vins es va degustat un total de 21 vins i caves presents en el mercat nord-americà, escollits especialment per l’ocasió pel propi Josep Roca.

A continuació, es va celebrar un Showroom al Metropolitan Pavilion Gallery, dirigit exclusivament al prescriptor americà professional – restauradors, sommeliers, cadenes hoteleres, botigues i premsa especialitzada –. L’Associació Vinícola Catalana ha presentat un total de 31 cellers al mercat nord-americà, una àmplia representació del teixit vinícola existent en les diferents denominacions d’origen de Catalunya, que han donat a conèixer més de 160 vins i caves amb l’objectiu de potenciar la presència dels nostres vins al mercat americà i facilitar la seva difusió en els canals de consum. Una excel·lent selecció de vins de qualitat que reuneixen més de 8.000 punts de la prestigiosa guia Parker.

Actualment, Estats Units és el segon país importador de vins catalans en termes de valor econòmic, amb un increment del 8’7% en relació al darrer exercici i amb una facturació en el primer semestre de 2011 de 29’6 milions d’euros.

Jordi Bort entrega els premis CARTAVI Internacional
D’altra banda, el director general de l’INCAVI, Jordi Bort, va entregar els guardons als premiats en el concurs CARTAVI INTERNACIONAL. L’AVC va premiat les dues cartes de vins amb una major presència de vins catalans, a banda d’altres requisits com són la qualitat o el disseny, en el territori del Estats Units. Els restaurants guanyadors van ser El Mercat, de New York, i La Taberna de Haro, de Boston.
[[frase]]
Jordi Bort va destacar la importància de realitzar actes promocionals als Estats Units, mercat emergent i clarament preferencial per als vins i caves catalans. Per a Jordi Bort, “els EEUU és un mercat clarament potencial, entre tots hem d’aconseguir aprofitar aquesta bona premsa vinícola, el potencial que té la nostra gastronomia mitjançant els nostres grans cuiners i l’efervescència de restaurants amb cuina catalana i espanyola que arreu dels EEUU obren cada any”.

En aquesta edició van quedar finalistes onze restaurants de diferents ciutats com Califòrnia, New York, Washington, Oregon, Massachusets i Nevada. La intensa jornada va finalitzar amb la Sommelier Party, al modern Bar Basque, situat a la zona de Broadway, on l’Associació Catalana de Sommeliers i la de Nova York es van reunir amb l’objectiu d’intercanviar experiències a petició de l’Associació Vinícola Catalana.

La Jornada dels Vins a New York va estar precedida el passat dia 8 per un sopar per a premsa, una trobada celebrada al restaurant Mercat i dirigida pel català Jaume Reixach. Es van degustar un total de 12 vins d’anyades insòlites, que no es poden adquirir en els canals de venda, i escollits personalment per Josep Roca que van ser maridats amb 12 plats especialment cuinats per a l’ocasió sota la direcció del xef del restaurant Celler de Can Roca. Entre els periodistes assistents va destacar la presència de Jay Miller, de la Guia Robert Parker.

L’exportació de vins amb DO augmenta als EEUU
La celebració d’aquestes jornades a New York és un dels actes promocionals dels vins catalans a nivell internacional més importants que organitza anualment l’Associació Vinícola Catalana, ja que els vins amb DO són els que més s’exporten a USA – tant en volum com en valor – i els que presenten una evolució més positiva. Durant l’últim exercici, aquests vins han experimentat un augment del 24’9% fins els 9’5 milions d’euros, sent el preu mig d’exportació de 5’25€ per ampolla. Durant els darrers cinc anys, l’exportació de vins negres als Estats Units ha augmentat el 7’8% i la de cava el 7’4%. En termes macro-econòmics, els EEUU importa el 8’8% de la producció total de vi de Catalunya, situant-se en segon lloc, darrera d’Alemanya.


eLS GUANYADORS DEL CONCURS CARTAVÍ NORD-AMERICÀ HAN ESTAT ELS RESTAURANTS El Mercat, de NOVA York, i La Taberna de Haro, de Boston. FOTO: DAAM

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa