VadeVi
17 cellers catalans presenten a Colorado els seus vins i caves per introduir-se al país
  • CA

17 cellers catalans presenten aquest dimarts a Denver (Colorado) els seus vins i caves davant d’una setantena professionals del sector vinícola dels Estats Units en el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya.

Organitzat per l’oficina d’ACCIÓ a Miami, l’esdeveniment permetrà que importadors, distribuïdors, sommeliers i restauradors americans tastin i degustin els vins dels cellers catalans amb l’objectiu de tancar acords de distribució per introduir o ampliar la presència dels cellers catalans al país. Els participants a l’acte, que representen 8 denominacions d’origen, són:

· Big 5 – DO Costers del Segre, DO Empordà i DO Terra Alta

· Ca n’Estella – DO Cava i Penedès

· Canals & Munne – DO Cava

· Castell d’Or – DO Cava i Penedès

· Celler Ronadelles – DO Montsant

· Cellers Sant Rafel – DO Montsant

· Cellers Unió – DOQ Priorat, DO Terra Alta i Montsant

· Cervoles – DO Costers del Segre

· De Muller – DOQ Priorat i Tarragona

· Empordalia – DO Empordà

· Mas Bertran / Viñedos Singulares – DO Penedès i Montsant

· Mas Rodó – DO Penedes

· Miquel Pons – DO Cava i Penedès

· Nadal – DO Cava i Penedès

L’esdeveniment se celebra a l’Hotel Magnolia del centre de Denver. Abans del tast s’ha preparat un seminari per presentar el sector vinícola català als professionals americans a càrrec de Lucas Payà, ex-sommelier dels restaurants El Bulli i Jaleo.

50 cellers introduïts als Estats Units

L’acte a Denver és el tast número 20 des que es va posar en marxa el programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, el 2010, una iniciativa que proporciona als cellers catalans un servei comercial i logístic als Estats Units per introduir o ampliar la seva xarxa comercial.

En total s’han promocionat 50 cellers catalans -que representen 10 denominacions d’origen- davant de 4.400 professionals americans del sector vinícola entre importadors, distribuïdors, sommeliers, xefs i restauradors del país. Gràcies a aquests esdeveniments, un 72% dels cellers que participen al programa han tancat acords de distribució amb professionals nord-americans.

Segons la directora de l’oficina d’ACCIÓ a Miami, Conchita Muñoz, “els Estats Units tenen unes lleis des distribució d’alcohol molt restrictives en determinats estats i és complicat i dificultós aconseguir llicències d’importació”. “Des de l’oficina hem tancat acords amb empreses de logística americanes que ens ajuden a resoldre aquest problema, fent d’importadors neutres i permetent als petits cellers tenir estoc al país, que d’altra manera seria impossible”, afegeix. A través del programa s’han introduït més de 150 vins catalans diferents, i els professionals americans “han quedat molt sorpresos per la qualitat i competitivitat dels vins catalans”.

Els propers tastos s’organitzaran a Raleigh (Carolina del Nord), San Francisco (Califòrnia) i Nova York (NY). En els últims 18 anys, el consum de vi als Estats Units ha crescut un 51%, arribant a un total de 31 milions d’hectolitres l’any 2014, mentre ha caigut a països històricament consumidors com França i Itàlia.

ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa