Cellers i restaurants del Bages s’alien perquè els clients s’enduguin el vi que no s’acaben

Per primer cop, els cellers d'una DO promouen el consum del vi a la restauració. L'objectiu és que tothom hi surti guanyant. Els cellers, perquè augmenta la demanda, els restaurants perquè ofereixen un nou servei, i els clients perquè poden beure's tot el vi que han pagat

La Denominació d’Origen Pla de Bages ha lliurat al Gremi d’Hoteleria i Turisme del Bages unes bosses de paper perquè els clients dels restaurants es puguin endur el vi que han pagat i que no s’han acabat durant l’àpat. Aquest fet és habitual a la majoria de països del món i no només amb el vi que no s’ha acabat, sinó també amb el menjar. A Catalunya hi ha algunes iniciatives similars, però aquesta és la primera que s’impulsa des del sector dels productors del vi. Aquests dies, el Gremi està distribuint entre els restaurants 2.500 bosses amb la imatge de la Denominació d’Origen Pla de Bages. La iniciativa pretén que els clients dels restaurants no s’estiguin de consumir vi per por a no acabar-se’l.

El Gremi d’Hoteleria i Turisme del Bages confia que una cinquantena de restaurants de la comarca s’afegiran a la campanya i disposaran de bosses de paper perquè els clients es puguin endur el vi. Més endavant, si la iniciativa té èxit, el Gremi i els cellers renovaran l’acord i distribuiran més bosses als establiments.
[[frase]]
Segons el secretari de la Denominació d’Origen Pla de Bages, Joan Francesc Baltiérrez, els productors veuen en la campanya una oportunitat d’incrementar el consum de vi als restaurants. Sovint, explica, els clients no demanen una segona ampolla de vi per por a no acabar-se-la o bé perquè després han de conduir. Si se la poden endur, diu, això pot canviar. D’aquesta manera també es contribuirà a valorar els vins del territori.

Per al gerent del Gremi d’Hoteleria i Turisme, Gerard Badia, aquesta és una iniciativa que beneficia tothom. D’una banda, els productors de vi, ja que se’n pot augmentar la demanda, i de l’altra, els restaurants, que ofereixen un nou servei als clients facilitant-los que s’enduguin una cosa que és seva i han pagat.

Per aconseguir els objectius de la campanya, tant Baltiérrez com Badia coincideixen que caldrà que des dels restaurants s’ajudi als clients a “perdre la vergonya” de demanar l’ampolla de vi que no s’hagin acabat. En aquest sentit, el secretari de la Denominació d’Origen Pla de Bages diu que, en un primer moment, hauran de ser els restaurants els qui ofereixin aquesta possibilitat als clients fins que això es normalitzi i es converteixi en habitual.

Ja ve de lluny
A Catalunya hi ha altres iniciatives similars per facilitar que els clients s’enduguin el vi que no han consumit en restaurants. Aquesta, però, és la primera que promouen conjuntament els cellers d’una denominació d’origen d’acord amb un gremi d’hoteleria.

L’empresa Gintonic Comunicació ja va llençar a finals de març una campanya similar sota el lema, “A casa més”. En el cas de les comarques Gironines, per exemple, funciona una iniciativa similar. En aquest cas, però a més de promoure el consum responsable del vi també es volia promocionar l’ús del tap de suro com a tapament. Sota el lema “Demana’n una i endu-te-la a casa”, el col·lectiu la Cuina de l’Empordanet i l’Institut Català del Suro van editar 5.000 bosses perquè els clients es poguessin endur a casa el vi que no havien consumit.

Les ampolles es posaven a dins la bossa –on hi sortia imprès el lema de la campanya- i, d’aquesta manera, els clients podien endur-se el vi que no havien begut a casa. La campanya, que va començar el juny del 2007, es va estendre a divuit restaurants i ha tingut continuïtat en el temps.


Una clienta s’endú una ampolla de vi que no s’ha acabat en un restaurant FOTO: MONTSERRAT AYALA

Nou comentari