Si recentment es publicava en aquest portal la noticia que per primera vegada a Catalunya, les vendes de vins catalans superaven les de Rioja, també s’ha quantificat en les investigacions realitzades per la consultora Nielsen, que la DO Penedès es consolida com a líder en cadascun dels rankings dels mercats analitzats.

Segons exposa la DO i en base a les dades de l’estudi Nielsen realitzat a desembre de 2014, es mostra una comparativa de consum de 2013 respecte el 2014. En aquesta, s’observa a nivell general que les vendes de vi tranquil a l’estat espanyol augmenten un 0,4%, tant al canal hosteleria com a l’alimentació.

Si separem el vi per DO o sense DO, s’observa un gran interès pel primer, ja que amb DO creix un 3,5% i sense DO baixa un 2,4%, també en ambdós canals.

Respecte al vi amb DO del ranking general a nivell espanyol, el global de les DO catalanes pugen en un 6,7% en volum, situant-se dins de les primeres 5 posicions d’entre totes les DO’s de l’estat. Destaca que la DO Penedès lidera amb majoria aquest ranking tant pel que fa al canal d’alimentació (4,1%) com d’hosteleria (2,3%).

Pel que fa al mercat català, ens trobem que les vendes de vi amb DO catalana també augmenten en un 5,2%, i que la DO Penedès torna a liderar amb majoria les estadístiques en alimentació (13,5%) i hosteleria (14,8%).

Totes aquestes dades positives, fan que la DO Penedès “afronti amb més energia aquest 2015”, planificant una gran diversitat d’accions de comunicació i promoció per tot el territori català.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa