S’estima que en els propers anys viatjaran arreu del món uns 100 milions de turistes xinesos.

L’ambaixador de Mèxic a Xina ja va anunciar que volen fer-se amb un 1% d’aquest nou mercat turístic, ja que han comprovat que els turistes xinesos fan una despesa tres vegades superior a la dels turistes dels Estats Units.

Per aconseguir aquest objectiu, Mèxic vol desfer-se de les escales als aeroports internacionals dels Estats Units, ja que molts xinesos tenen dificultats per aconseguir els visats nord-americans, així que ja estan concretant el vol directe entre Beijing i Mèxic DF.

Paral·lelament, les autoritats mexicanes han alleugerat el procés de tramitació dels visats a turistes xinesos que vulguin volar directament a Mèxic, perquè puguin obtenir el visat en un màxim de tres dies, amb una vigència de 10 anys i amb la possibilitat d’entrades múltiples al país durant aquest període. Tot per aixecar barreres.

A més, estan adaptant la seva oferta turística als gustos xinesos. Així que el turisme de sol i platja d’Acapulco i Cancun el deixen en segon terme, perquè en la cultura xinesa es valora la pell blanca, i perquè el mexicans volen diversificar i desestacionalitzar la seva oferta turística.

Amb aquests tres senzills eixos estratègics, l’ambaixador de Mèxic a Xina va explicar que ja s’estan definint deu rutes turístiques, i sorprèn que una d’aquestes rutes sigui precisament la ruta del vi mexicà. He viatjat en diferents ocasions a Mèxic i sens dubte és un país de cervesa, tequila i mescal, però els últims anys han desenvolupat bones rutes enoturístiques, especialment a Querétaro i Baja California.

La Ruta del Vi i el Formatge de Querétaro, que vaig visitar fa poc, ja té més de 120.000 visitants anuals. No és estrany, doncs, que la revista México Desconocido, una de les millors publicacions especialitzades en turisme a Mèxic, hagi dedicat a la Ruta del Vi i el Formatge de Querétaro un número especial monogràfic de 120 pàgines.

A Catalunya no he vist mai tanta informació, tant ben estructurada i tant divulgativa sobre una ruta del vi. I la ironia final: el celler més visitat de la Ruta del Vi i el Formatge de Querétaro és Freixenet. Potser el nom us resulta familiar. Us donaré una pista: als jardins d’entrada, al costat de la bandera de Mèxic, s’alça orgullosa una gran senyera catalana. I efectivament, entre els centenars de visitants que fan cua per visitar el celler, ja hi havia alguns grups de xinesos. Potser hi hauríem de pensar.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa