Davant l’estereotip, l’estudi de mercat. Encara que comunment es dóna per fet que a les dones els agrada més el vi blanc, l’estudi ‘El vi i la dona’, realitzat per Lavinia, conclou que és al contrari. Un 47% de les dones, segons l’estudi, prefereix el vi negre per un 27% que prefereix el blanc. A més, i sempre segon l’estudi, la majoria els prefereix potents i amb caràcter per davant dels lleugers i afruïtats.

L’estudi, derivat d’una enquesta a 580 dones de tot l’Estat, d’edats entre 18 i 65 anys, també reflecteix dades com que el 93% considera que un menjar amb vi és més plaent o que el 84% d’enquestades beu vi quan va al restaurant, mentre que un 10% beu aigua, un 3% es decanta per la cervesa i un altre 3% demana un refresc.

Sempre segons l’enquesta, el 40% consumeix vi un cop per setmana, un 19% en consumeix quasi a diari i només un 2% en beu rarament. Pel que fa a la despesa, la majoria sol dedicar entre 7 i 15 € al vi de consum diari i de 15 a 30 per a celebracions.

Finalment, l’estudi conclou que el vi és percebut per les dones com una beguda social, per compartir i que genera plaer. També estan convençudes que els vins no entenen de gènere i que un bon vi agrada igual a un home i a una dona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa