Alimentaria 2014 ja té contractat el 34% de l’espai disponible

La fira tindrà lloc del 24 al 27 de març de 2014

Imatge general de la fira Alimentaria Foto: Vadevi.cat

Alimentària 2014 tindrà lloc del 24 al 27 de març de 2014 Al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. L’organització treballa sobre unes previsions d’ocupació de 60.000 m2 nets d’exposició comercial als quals cal sumar més de 10.000 m2 destinats a activitats lúdiques i de dinamització comercial. Són uns objectius “realistes” que, en opinió del Director del saló, J. Antoni Valls, “s’ajusten a la difícil conjuntura econòmica tant espanyola com a europea”. La comercialització inicial del saló ha obtingut una excel·lent resposta per part del mercat, ja que s’ha contractat ja el 34% de l’espai disponible.

Alimentària 2014 basa el seu pla estratègic sobre els punts clau amb els quals treballa la indústria agroalimentària, primer motor econòmic europeu, amb la intenció de respondre als seus reptes de futur. El saló és la millor plataforma promocional i relacional de la indústria, el comerç i la distribució alimentaris, i el compromís dels principals dirigents del sector s’evidencia en la constitució del comitè organitzador, òrgan consultiu que marca les línies estratègiques i que presideix Josep-Lluís Bonet, també president de Fira de Barcelona i de Freixenet. Per a Bonet, l’èxit d’Alimentària se sustenta en la seva “gran professionalitat, l’elevat grau de coneixement del sector i l’experiència acumulada durant tota la seva trajectòria”. En aquest sentit, el paper del Comitè, al costat del de l’organització, és “inqüestionable”, subratlla.

Forma part d’aquest comité, entre d’altres destacats empresaris del sector de la indústria alimentària, Juan Mª Torres, vicepresident de Bodegas Miguel Torres.

Per sectors, Intervín, tornarà a ser un dels salons emblemàtics d’Alimentària 2014. La reeixida estrena de The Alimentària Hub la passada edició del saló ha propiciat que l’organització estigui articulant una versió homònima per a l’hostaleria i la restauració – The Gastronomic Hub- que des del saló Restaurama acolliria un congrés gastronòmic; la gran final del Concurso Cuiner de l’Any; Espanya, el país dels 100 formatges, la barra de tast i degustació d’olis Olive Oil Bar i el ja clàssic Vinorum.

Satisfacció generalitzada

Alimentària 2012 va atreure a més de 4.000 empreses expositores procedents de 75 països i a 141.826 visitants. L’assistència de professionals internacionals va batre rècords situant-se en 39.792 visitants procedents de 143 països, la qual cosa va representar un increment en internacionalitat del 11%. Més de 384 compradors estrangers van ser convidats per l’organització, la qual cosa va propiciar la celebració d’unes 8.000 reunions de negoci.

De les enquestes de valoració posteriors al saló es desprèn que 7 de cada 10 expositors es mostren totalment satisfets amb la seva participació, que recomanarien a un tercer. Fer nous contactes, fidelitzar clients i atreure a compradors clau són els factors més valorats per les empreses participants, que destaquen especialment l’increment de la qualitat i procedència internacional dels visitants. Aquests també fan una valoració molt positiva d’Alimentària 2012, puntuant-la amb una nota de de 4,2 sobre 5. El 83% dels assistents declara estar molt satisfet amb la seva visita. Les enquestes també mostren un alt grau de fidelitat: el 88% dels visitants i el 78% dels expositors asseguren que repetiran a Alimentària 2014.

Nou comentari