La DO Penedès aposta clarament pel xarel·lo. Després d’haver inclòs la promoció d’aquesta varietat autòctona en el seu pla estratègic presentat l’any passat, i d’haver participat en diferents jornades i tastos de promoció del xarel·lo, el Consell Regulador ha aprofitat el saló Alimentària per demostrar que la seva aposta és ferma.

Segons han anunciat el director del Consell Regulador, Josep Ribas, l’objectiu és augmentar les hectàrees de vinya de xarel·lo, un propòsit que aconseguiran gràcies a la implicació de 200 cellers. D’aquesta manera augmentarà també el nombre d’ampolles fetes amb xarel·lo. Actualment, hi ha 40 vins etiquetats amb aquesta varietat, amb un volum de més de 440.000 litres. La DO Penedès preveu comercialitzar 55 vins amb aquesta varietat i haver agumentat la producció fins a més d’un milió de litres l’any 2015. Això significa augmentar les vendes de xarel·lo un 40% en cinc anys.

D’altra banda, el Penedès preveu invertir entre 90.000 i 100.000 euros a la zona del Penedès, que abraça Tarragona i Barcelona, tant en innovació com l’anàlisis del comportament del xarel·lo al mercat.

Preguntat per l’afectació de la crisi, Ribas ha indicat que han estat dos anys difícils de pèrdua de vendes que podrien situar-se al 10%, encara que ha assenyalat que hi ha diferències entre els cellers i la seva especialització.


Josep ribas, director de la DO Penedès, amb una copa de xarel·lo a la mà durant la presentació a Alimentària FOTO: DO PENEDÈS

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa