Vinyes del Penedès, amb les muntanyes de Montserrat al fons. Foto: VADEVI.cat

Dos estudis recents posicionen la DO Penedès dins de les 4 DO’s més reconegudes en diferents aspectes tant a nivell espanyol com internacional.

El primer estudi, ha estat realitzat per Cupatges i s’ha basat en una enquesta sobre vins catalans a 50 periodistes internacionals especialitzats i membres de la FIJEV (Federació Internacional de Periodistes i Escriptors del Vi i Espirituosos). La denominació d’Origen Penedès està dins les 4 DO’s més conegudes i més ben valorades per la qualitat general en l’oferta dels seus vins.

El segon, és un informe de mitjans titulat La comunicación en la Industria del Vino i realitzat per Castro Galiana (consultora experta en mitjans i comunicació empresarial). En aquest cas, a l’estudi hi entren totes les DO’s de l’estat espanyol i s’analitza l’aparició de les diferents do’s en premsa durant el 2012, eliminant està clar, les insercions publicitàries. La Denominació d’Origen Penedès segueix estant en les 4 primeres posicions, formant part de les que van ocupar més de la meitat de la informació i imatge sobre vins i cellers projectada durant el 2012 a la premsa diària espanyola de paper.

Des de la Denominació d’Origen Penedès es destaca la importància d’aquests resultats tenint en compte que les dades de comercialització indiquen que les vendes dels vins Penedès en % es reparteixen en un 25% internacional i la resta a l’Estat espanyol, i que d’aquest 75% restant, el 82 es ven a Catalunya. Amb tot això, el president de la DO Penedès, el Sr Josep Maria Albet i Noya, remarca que “ aquests estudis reflecteixen que els vins Penedès s’estan reconeixent com a vins d’alta qualitat arreu del món, i són especialment bons si tenim en compte que el gruix de la inversió del departament de marketing i comunicació de la DO Penedès es concentra en el mercat català”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa