Una anàlisi de l’oferta de vins dels principals supermercats i hipermercats a Catalunya demostra que Bon Preu és el supermercat que té una proporció més alta de vins catalans. Mentre la majoria amb prou feines destina un 20% del seu espai als vins catalans, aquest en duplica i fins i tot en triplica la visibilitat.

Un establiment mijà de Bon Preu està oferint al voltant d’un 33% de vins catalans a la seva secció de negres, i això suposa, a més d’una gran quantitat de productes autòctons, una gran varietat de denominacions d’origen catalanes, i fins i tot l’espai per a alguns cellers més petits.

Aquesta aposta és encara més important en la secció de rosats, on l’oferta arriba a ocupar el 60% de les seves prestatgeries. Aquesta política d’empresa és sobretot molt visible en la secció de blancs, on el 80% de les ampolles presents són del país.

La presència és manté fins i tot en les seccions més complicades, com la de vins de taula, on normalment Valdepeñas, Cariñena i Castilla-La Mancha s’apoderen de les prestatgeries gràcies al gran volum de producció i als baixos preus. En aquest cas, Bon Preu està oferint igualment un 80% de vins de taula catalans.

El posicionament del producte autòcton també està fortament arrelat en la secció de dolços, on els vins catalans ocupen fins la 90% de l’espai disponible.

I l’aposta pel cava ja és absoluta, amb el 100% de les seves prestatgeries dedicades al cava català, sense la proliferació de caves d’Extremadura, Rioja i altres zones que estan guanyant espai en d’altres cadenes de supermercats i hipermercats catalans.


Prestatgeria de Bon Preu amb vins catalans FOTO: LLUÍS TOLOSA

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa