Cap a una Agència del Paisatge Vitivinícola

Les tasques que hauria de desenvolupar serien assessorament, formació, divulgació i sensibilització

Entre les conclusions delIII Congrès d’Art, Paisatge Vitivinícola i Enoturisme destaca la proposta de la creació de l’Agència del Paisatge Vitivinícola Penedès.

Es planteja com a ens universitari independent que vetlla pet tot allò lligat a la comarca, entenent-ho com a un reflex d’una relació social i econòmica de la societat amb el territori, “justa i progressista per tots els agents implicats: pagesia, elaboradors”. Les tasques que hauria de desenvolupar serien assessorament, formació, divulgació, sensibilització, elaboració de propostes.

En les conclusions també es demana que el Penedès desenvolupi la seva identitat vitivinícola i el seu paisatge, diferenciats, singulars i propis, expressat en la seva activitat agrícola, motor econòmic essencial tant en la elaboració de vins i caves com en el desenvolupament de l’enoturisme.

A més, es demana un reconeixement a nivell metropolità de la singularitat del paisatge vitivinícola en el disseny de las infraestructures i espais vinculats a elles que creuen el Penedès, reduint els seus impactes, dimensions i nombre al mínim, prioritzant sempre la identitat .


Vinyes del Penedès FOTO: VAN DER MEULEN

Nou comentari