Clam per als productes catalans durant les festes amb la campanya “Aquest nadal, tasta Catalunya”

Un centenar d'empreses i entitats donen suport a la campanya "Aquest Nadal, tasta Catalunya", organitzada per la Generalitat a través del portal Gastroteca.cat

Gairebé un centenar d’empreses i entitats s’han adherit a la campanya del Govern per promocionar i donar suport al producte català de cara a les festes de Nadal. Des d’empreses d’alimentació, entre elles, molts cellers, fins a cooperatives, associacions de consumidors, ajuntaments, associacions d’empresaris, consells comarcals i consells reguladors de diferents denominacions.

L’objectiu de la campanya és promoure els productes catalans entre els lots de nadal que les empreses donen als seus treballadors abans de les festes de nadal. Per això a la web de la campanya hi ha un llistat de totes les empreses que subministren productes propis dels lots nadalencs. D’altra banda, la campanya “Aquest Nadal, tasta Catalunya” s’ha donat a conèixer també a través d’anuncis publicitaris en diferents mitjans de comunicació.

A més d’una desena de cellers i cooperatives vinícoles, des del món del vi, han donat suport a la iniciativa l’Incavi, l’Associació Vinícola Catalana, la Unió Vinícola del Penedès i els consells reguladors de la DO Catalunya, Montsant i Terra Alta.

D’altra banda, l’associació Pimec, la Unió de consumidors de Catalunya i Joves agricultors i ramaders de Catalunya, entre molts d’altres organismes i entitats, també s’han afegit a la campanya.

Tot i que en d’altres productes l’estacionalitat de les vendes és molt superior que en el vi i el cava, es calcula que el 38% del consum anual de cava es fa per Nadal i que durant les festes s’incrementa un 25% les vendes de vi.


La campanya està promoguda des de la Generalitat a través de la Gastroteca FOTO: GASTROTECA

Nou comentari