Codorniu esquiva la crisi i manté beneficis sense extraordinaris

El grup guanya 7,2 milions en l'exercici 2007-2008 i factura un 11% més. El mercat exterior ja suposa el 40% de vendes

Codorniu ha aconseguit, de moment, esquivar la crisi i en el seu últim exercici fiscal, entre el juliol del 2007 i el juny del 2008, va continuar amb el creixement de les vendes i va aconseguir mantenir-se en beneficis.

Segons va informar ahir Efe, la companyia ha vist caure fins als 7,2 milions d’euros els seus guanys, una cinquena part dels obtinguts en l’exercici 2006-2007, però cal tenir en compte que els aconseguits en l’exercici precedent comptaven amb ingressos extraordinaris de 31,7 milions d’euros fruit de la venda de la seva seu històrica de la Gran Via de Barcelona.

Quant als ingressos, el grup Codorniu va facturar 248 milions d’euros, un 11% més que els 223 milions obtinguts en l’exercici anterior. La pujada de les vendes es deu a la bona evolució de tota la gamma de productes, tant cava com vi, i tant a nivell estatal com internacional. La bona evolució del negoci combinada amb un control de les despeses ha permès que el benefici operatiu abans d’impostos i amortitzacions -ebidta- arribi als 17,8 milions d’euros, xifra que suposa un creixement del 87%.

Pel que fa als mercats internacionals, han tingut una especial importància per a Codorniu el de Gran Bretanya i sobretot el dels Estats Units (EUA). En percentatge, està creixent més la part internacional del negoci, que en aquest moment ja suposa prop del 40% de les vendes del grup de la família Raventós. Els EUA són un mercat prioritari perquè hi ha un gran consum de vi i té encara un gran potencial.


Vista aèria de les caves Codorniu FOTO: JOAQUIM ELCACHO

Nou comentari