VadeVi
Codorníu presenta la seva campanya més global amb la mirada al món
  • CA

“No som xampany, som Codorníu, des de 1551”. Sota aquest lema, un dels grups familiars amb més tradició i trajectòria del sector del cava ha presentat aquest dimarts al Palauet de Gràcia la seva nova estratègia comunicativa i els anuncis de la campanya de Nadal 2014.

Una estratègia que han enfocat cap a una única campanya global, de manera que totes les accions que duguin a terme en els propers anys vagin dirigits d’igual manera al públic del nostre país com a les persones que viuen al país veí o a l’altra punt del món. “Si fins ara fèiem campanyes específiques i diferents per país, ara volem arribar a tothom a partir d’un mateix missatge”, explicava Xavier Pagés, director general de Codorníu.

Missatges que posen sobre la taula la seva llarga trajectòria en l’elaboració de caves, la història familiar, l’essència mediterrània del lloc que els ha vist néixer i créixer; així com els valors de la proximitat, l’autenticitat i la senzillesa de qui sap fer bé la feina. Els anuncis televisius, que s’han projectat durant l’acte, són precisament la suma de tots aquests elements.

La campanya està formada per tres peces principals, seguint un mateix fil conductor. L’spot central, vol recuperar i potenciar el rol de Codorníu com a beguda social i refrescant del Mediterrani que es pot prendre en qualsevol moment de la vida perquè qualsevol moment pot ser un instant inoblidable. Les altres dos peces se centren amb Anna de Codorníu, reforçant els valors d’humanitat, frescor, alegria i sensualitat; i en el Cuvée 1872, la gran novetat de Codorníu per aquesta campanya nadalenca que ret homenatge als orígens d’aquest escumós.

Sigui com sigui, “no ens volem comparar amb el xampany, que és un gran producte, sinó reivindicar les nostres diferències, basades en els nostres orígens, el nostre terreny i la nostra qualitat. És el moment de ser valents de cara al món, treure l’orgull i donar un cop a sobre la taula”, explica Pagés.

La nova campanya ha estat creada per Toni Segarra, “probablement el millor creatiu del país”, en paraules de Pagés. El també creador de la campanya “La República independent de casa teva”, d’IKEA, ha agraït la confiança per poder treballar en una marca com Codorníu i ha ressaltat que simplement han volgut reflectir el que la pròpia marca desprèn per si mateixa. “És, a més, un homenatge a la mediterranietat i una connexió amb la part més emotiva de cadascú”, ha comentat Segarra.

Miriam Ponsa i Jordi Cruz, nous Ambaixadors de la marca

Una de les novetats d’enguany ha estat la incorporació de dos ambaixadors que

acompanyaran a Codorníu en aquest canvi d’estratègies. Es tracta de la dissenyadora Miriam Ponsa guanyadora de la darrera edició de la passarel·la 080, i el xef Jordi Cruz, un dels cuiners amb més reconeixements i projecció del panorama gastronòmic català. Dos joves que representen alguns d’aquests valors amb què es vol identificar la marca com el treball dur, la modernitat i la innovació, entre d’altres.

Ponsa s’ha mostrat contenta de col·laborar amb Codorníu amb qui, segons ha explicat, “comparteix valors com l’amistat, l’amor, el treball en equip i la creativitat”. Cruz, per la seva banda, ha comentat que aquest campanyes resumeixen molt bé “el que sentim molts cuiners del país. A base de dedicació, ens sentim orgullosos de la feina que fem. Som petits, singulars, i donem vida a aquest país que mira al món”.

Miriam Ponsa i Jordi Cruz són algunes de les cares que es poden veure als spots, que s’estrenen a televisió el dilluns 8 de desembre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa