Divisió a l’Alt Penedès pel tipus de promoció turística

El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès aprova amb el vot de qualitat del president l'adhesió a la marca Costa de Barcelona. Per la meitat del consorci aquesta marca està d'esquena al sector del vi i de l'enoturisme

Aquest dimeces el president del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès ha hagut de fer servir el seu vot de qualitat per aprovar l’adhesió a la marca Costa de Barcelona. Els membres del consorci estan dividits. D’una banda, l’Incavi, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès i l’Institut del Cava hi han votat a favor; de l’altra el Consell Regulador de la DO Penedès, Uvipe, el Patronat de Turisme de Subirats i el Patronat de Turisme de Vilafranca en contra. El Patronat de Turisme de Sant Sadurní d’Anoia s’ha abstingut. Amb el vot positiu del president del consorci Lluís Valls -que considera que els que hi estan en contra no han entès el procés ni els objectius-, s’ha aprovat finalment l’adhesió. La marca ha de servir per substituir la de “Costa del Garraf” i promoure paquets de turisme a l’estranger.
[[frase]]
Les discrepàncies vénen per bàsicament dues vies: el nom i el fons. D’una banda l’alcalde de Vilafranca del Penedès Pere Regull considera que la marca -“Costa de Barcelona” que anirà acompanyada de l’eslògan “Mar, modernisme i Penedès”- és una marca que “està d’esquena a tot el sector del vi”, ja que els eslògans sovint “no s’inclouen”. Vilafranca demana que es canviï el nom pel de “Costa de Barcelona-Penedès”. D’altra banda, el Patronat de Turisme de Subirats considera que el debat s’hauria d’haver centrat en l’àmbit d’actuació ja que promocionar conjuntament el Garraf, l’Alt Penedès i el Baix Llobregat “és erroni perquè són realitats diferents, segons explica Pere Guilera, vicepresident del patronat. Guilera creu que la promoció del Baix Llobregat està directament relacionada amb la de Barcelona però que l’Alt Penedès i el Garraf s’haurien de promoure conjuntament amb l’Anoia i el Baix Penedès -que forma part de la província de Tarragona- a través de l’enoturisme. De fet, Regull assegura que els mateixos empresaris de Sitges van manifestar-los que l’objectiu de la marca era “promocionar la costa i no l’enoturisme del Penedès”.

De fet, grans cellers i centres de promoció dels vins de la DO Penedès, com Can Bonastre -un dels llocs on es van fer les reunions per redactar la nova marca- quedarien fora d’aquesta promoció, ja que estan situats a d’altres comarques com l’Anoia o el Baix Penedès.


Lluís Valls, president del Consorci d’Enoturisme del Penedès FOTO: ACN


Maria Dolors Rius, regidora de Comerç i Pere Regull, alcalde de Vilafranca FOTO: MAR MARTÍ

Nou comentari