El cava, de promoció a Rússia

Representants tècnics del Consell Regulador del Cava van viatjar la setmana passada a Moscou en el marc d’una missió promoguda per la Comissió Europea i Rússia sobre la protecció d’indicacions geogràfiques. Rússia és un país amb un interès especial per al sector del c ava, ja que suposa un mercat potencial molt important. L’any 2012, l’increment va ser d’un 64 per cent d’ampolles venudes respecte a l’any anterior.

La Comissió Europea té l’ordre del Consell Europeu per negociar un acord amb Rússia sobre la protecció de les indicacions geogràfiques. En aquesta línia, va sol·licitar al Consell Regulador del Cava que els acompanyés a Moscou per explicar el seu sistema de control de qualitat i de la certificació del compliment. L’objectiu d’aquesta trobada és que les autoritats russes coneguin com funciona el sistema a Europa. Per això, la Comissió ha escollit dos productes: el c ava i el conyac.

En el cas del c ava, la Comissió s’hi ha fixat gràcies a l’èxit que ha tingut als mercats internacionals en els últims anys, i per la serietat i el rigor dels seus sistemes de control de qualitat.

Rússia és un dels països emergents on el c ava s’està introduint amb força. Per això, tal com destaca el president del Consell Regulador del Cava, Gustau García Guillamet, una missió com aquesta és “molt important” per al sector. L’any 2002 es van vendre unes 190.000 ampolles de c ava a Rússia, mentre que l’any 2012 van ser unes 830.000. “Tot i que encara no hem arribat al milió d’ampolles, l’increment d’aquests últims anys ens fa pensar que aquest mercat té moltes possibilitats en el futur”.

Pel que fa al producte, el 75 per cent de cava que es ven a Rússia és brut, mentre que el 25 per cent restant és semisec, unes xifres que fa uns anys revelaven precisament el contrari. Per al president del Consell Regulador del Cava, aquest canvi de tendència és perquè “el consumidor rus coneix i valora cada vegada més les propietats qualitatives del Cava”.

Nou comentari