El cava remunta la crisi

S'assoleix el volum més gran de vendes de la història amb més de 244 milions d’ampolles el 2010, un increment de l'11,55% sobre el 2009

El cava va vendre un total de 244,8 milions d’ampolles l’any 2010, un 11,55% més que al 2009, fet que suposa el millor any en volum de vendes de tota la seva història, segons ha revelat avui en roda de premsa el president del Consell Regulador del Cava, Gustau Garcia Guillamet.

En el mercat interior es van vendre 95,6 milions d’ampolles, un 8,37% més que en l’any 2009, mentre que en el mercat exterior les vendes van ascendir a 149,2 milions d’ampolles, fet que suposa un increment del 13,68%. Garcia Guillamet ha ressaltat que “el 2010 ha estat el millor any en tota la història del Cava en volum de vendes”, seguit del 1999, quan a conseqüència del canvi de segle es van vendre 230 milions d’ampolles. El president del Consell Regulador del Cava ha atribuït aquestes xifres “al gran esforç i dedicació de les nostres bodegues”, així com a “la qualitat del producte del cava, que compleix amb les expectatives del consumidor”.

Rècord històric a l’exportació
En els últims deu anys, les vendes en el mercat internacional han passat dels 103 als 149 milions d’ampolles. Garcia Guillamet ha qualificat les xifres en exportació de “rècord històric” i ha afirmat que “el Cava és el vi espanyol amb Denominació d’Origen amb més volum d’exportació”. A més, el Cava torna a situar-se com el vi espumós elaborat pel mètode tradicional que més ven a l’exterior.
[[frase]]
Alemanya continua sent el principal país importador de Cava, amb 41 milions d’ampolles, creixent un 17,6% després del descens registrat l’any anterior. El Regne Unit se situa en segon lloc, amb més de 32 milions d’ampolles i un descens del 2 per cent. Bèlgica consolida el tercer lloc amb una pujada del 34,7% per cent i més de 21 milions d’ampolles. El quart lloc és pels Estats Units amb 17 milions d’ampolles venudes, fet que suposa un creixement del 18,2%. El Japó continua ocupant el cinquè lloc amb més de 5 milions d’ampolles i un creixement del 19,8% respecte l’exercici anterior. França puja al sisè lloc amb un creixement del 15 per cent i amb 3,9 milions d’ampolles venudes desbancant Suïssa, que ocupa el setè lloc amb més de 3 milions. El president del Consell Regulador del Cava ha ressaltat aquesta dada, ja que “els francesos coneixen i valoren molt els vins espumosos”, fet pel qual l’increment del cava en aquest país és molt significatiu.

Tant al mercat interior com a l’exterior, el volum més important de vendes de Cava es produeix en l’últim quadrimestre de l’any. Aquest període ha suposat el 2010 el 41,4% de les vendes en el mercat interior i un 38,4% al mercat exterior.

El president del Consell ha apuntat que les vendes en el mercat interior, tot i haver crescut un 8,37%, “estan encara per sota de les vendes de l’any 2006, any rècord, que es van situar en els 101,3 milions d’ampolles”. Segons Guillamet, el preu mitjà de les ampolles va ser de 4,59 euros al mercat estatal i de 3,96 a l’exportació, cosa que desmenteix el mite dels preus de saldo.

El Cava Brut lidera tant el consum nacional com l’internacional. El 51% dels espanyols prefereix el Cava Brut seguit pel Brut Nature (28%), el Semisec (20%) i en últim lloc el Sec (1%). Al mercat exterior el Cava Brut ocupa el primer lloc amb el 47% del consum, el 36 per cent prefereix el Semisec, el 16 % el Sec i en últim lloc el Brut Nature i l’Extra Brut amb un 1%.


EL 2010 EL CAVA HA BATUT TOTS ELS RÈCORDS FOTO: CONSELL REGULADOR DO CAVA

Nou comentari