VadeVi
El consumidor de vins (II): Sis grans tipus de consumidors
  • CA

Un estudi de l’OEMV identifica sis grans tipus de consumidors perfectament diferenciats i en descriu les característiques i els hàbits de compra i consum. Les sis categories són: tradicional, urbanita inquiet, trendy, rutinari, ocasional interessat i social.

La majoria de consumidors de vi, un 60% de la població major de 18%, s’haurien d’englobar dins les categories de trendy, rutinari i ocasional interessat. En concret, un 26’4 %, un 21’5% i un 24’5 estarien dins de cada una d’aquestes categories respectivament.

El grup trendy, o seguidor de modes, representa el 26’4% dels consumidors i concentra el 28% del consum. Es tracta d’un tipus de consumidor que té un gran coneixement i interès pel món del vi i que això li proporciona una satisfacció personal. Per aquests consumidors el vi no és només una beguda sinó que representa altres valors més alts. És un consumidor que segueix les tendències, així que l’objectiu dels cellers ha de ser “aconseguir que tasti nous vins”, segons recull l’estudi.

Els consumidors rutinaris, un 21’5% dels consumidors, és un consumidor ocasional que ni gaudeix ni comprant vi ni escollint l’ampolla per la qual cosa no és un comprador habitual de vins. Segons l’estudi de l’OEMV, el que cal és “simplificar-li el món del vi, la cultura del vi, el ritual del vi i la seva relació amb ell perquè trenqui el bloqueig que li suposa i desperti la seva curiositat”.

En l’altre extrem hi ha el consumidor ocasional interessat que, com el rutinari, consumeix vins ocasionalment però a diferència mostra un gran interès i està obert a la innovació. Aquest grup representa el 24’5% dels consumidors i el 22’4% del consum. El repte dels cellers és, en aquest cas, aprofitar aquest interès i curiositat i fomentar el consum de vi perquè el prefereixi a altres begudes.

A part d’aquests tres grans grups, hi ha altres tipus de consumidors, que en el seu conjunt representen només un 30% del global i gairebé un 40% del consum total. Es tracta del consumidor tradicional, un 6’9% del total, que té un consum força alt de vi però amb molt poc interès per innovar; l’urbanita inquiet, un 7’6% dels consumidors, que té un alt coneixement del món del vi, és clarament infidel a cap marca i està obert als canvis per la qual cosa el repte dels cellers és sorprendre’l; i el consumidor social, un 13% dels consumidors, per al que el vi no forma part dels seus hàbits de consum ja que només en consumeix en un context determinat.


La Mostra de Vins de Catalunya aplega consumidors de tots els tipus FOTO: VADEVI.cat


Hi ha un tipus de consumidor social que només consumeix vi en determinades ocasions FOTO: VADEVI.cat


Hi ha consumidors amb grans coneixements sobre el vi que gaudeixen escollint i comprant-lo i d’altres per als que cal simplicar el llenguatge del vi FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa