L’enoturisme vol posicionar-se com una oferta interessant, enriquidora i activa. La Fira Internacional de Turisme celebrada a Madrid aquesta setmana FITUR ha estat un bon aparador pels cellers del Penedès. El Consorci de Promoció Turística del Penedès ha aprofitat l’ocasió per donar a conèixer l’oferta del Penedès als professionals del turisme. “La prioritat ha estat establir acords i col·laboracions per reforçar la comercialització de l’oferta enoturística enoturismePENEDÈS: l’aroma d’una terra“, segons fonts del mateix consorci. Per això s’han realitat col·laboracions amb diferents oficines de turisme de l’Estat espanyol, de França, Anglaterra, agències de viatges i associacions especialitzades en la comercialització de producte enoturístic i gastronòmic.

Webs més humanes i útils
D’altra banda, i coincidint amb el Fitur, s’ha celebrat també el Fiturtech, un fòrum sobre innovació i tecnologia turística organitzat per la comunitat digital impulsada des del País Valencià Hosteltur. Un dels objectius principals del Fiturtech ha estat analitzar com el sector turístic pot treure el màxim de profit de les no tant noves tecnologies i d’internet. El fòrum no parlava específicament d’enoturisme, però algunes de les conclusions que se n’extreuen es poden aplicar també al turisme del vi.

Una de les taules rodones ha analitzat com han de ser les webs turístiques del futur. Joantxo Llantada, de l’Agència Valenciana de Turisme, assegura que les pàgines webs turístiques han de ser més humanes i intel·ligents, amb continguts més rellevants pels usuaris, amb voluntat de compartir coneixements i aportar informació útil pels visitants. Segons Llantada, a més d’aportar informació cal estar atents a la manera de traslladar aquests missatges perquè cal materialitzar una experiència i expressar emocions als visitants de la pàgina web i, possiblement, futurs visitants de l’oferta.


Unes noies seuen en un dels bancs de FITUR FOTO: EFE

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa