El Japó descobreix les DO Montsant i Terra Alta

Una desena d'experts vinícoles del Japó visiten cellers catalans convidats per la Cambra de Comerç de Reus. Es fixen amb la DO Terra Alta i la DO Montsant, com a vins bons més barats que els del Priorat

Vuit importadors i dos prescriptors japonesos que durant aquesta setmana han estat coneixent els cellers i vins de l’àrea d’influència de la Cambra de Comerç de Reus -l’organisme que els ha convidat- s’han mostrat molt interessats per l’excel·lent relació qualitat-preu dels vins de Montsant i Terra Alta. Els especialistes del Japó han comentat que Priorat és una marca consolidada i coneguda al seu país, mentre que Montsant, Terra Alta, Conca de Barberà o DO Tarragona només es coneixen en cercles més especialitzats. De fet, segons han dit, són denominacions d’origen menys conegudes al Japó que no pas la DOQ Priorat, i segons la seva opinió, “agradarien molt i podrien penetrar al mercat japonès”, han explicat.

La delegació japonesa ha recorregut des de dimarts passat cinc denominacions d’origen de la província de Tarragona i ha pogut degustar “vins que podrien convertir-se en productes estrella, perquè reuneixen condicions per a això i encaixen amb nostres gustos”. Convidats per la Cambra de Comerç de Reus, els japonesos han destacat l'”elegància i la subtilesa” que són capaços d’expressar els vins catalans. S’han mostrat impressionats per l’alta qualitat dels vins, la tecnologia instal·lada als cellers -n’han visitat 16 en dos grups- i el “terrer”, una paraula que han après a pronunciar en el nostre idioma referint-se al singular paisatge dels cultius, la diversitat del qual també els ha sorprès, així com els diferents models de negocis com cooperatives, petites explotacions familiars o cellers de gran producció.

Els prescriptors japonesos s’han interessat també per qüestions més pràctiques com el preu dels vins que han anat tastant. “Cal tenir en compte que els Priorat ja tenen un preu determinat en celler; si els summes taxes d’exportació i intermediaris, el preu final per al consumidor japonès és caríssim”, han explicat. És per això que s’han fixat molt en vins de Terra Alta o Montsant, també de molta qualitat amb “preus que els fan molt atractius”, ha analitzat Cristina Roda, responsable de comerç internacional de la Cambra de Comerç de Reus.


Els prescriptors japonesos tenen una atepeïda agenda de tastos i visites a cellers catalans FOTO: CAMBRA DE COMERÇ DE REUS

Nou comentari