La DO Penedès està d’estrena. Després d’uns mesos d’haver iniciat un procés de canvi de la imatge oficial de la DO, aquest dijous a la tarda s’ha presentat a La Pedrera de Barcelona el logotip que definirà els vins del Penedès a partir d’ara. Es tracta d’una proposta escollida per votació popular i també per un jurat i els cellers de la denominació.

Durant una setmana més de 2.500 persones van poder votar per internet entre dos logotips finalistes, obra de les empreses de publicitat Bassat-Ogilvy i McCann-Eriksson. La proposta guanyadora ha obtingut el suport del 40% en les votacions populars i el 30% en les votacions dels viticultors i del jurat, segons ha explicat el president de la DO Penedès Francesc Pasqual durant l’acte de presentació de la nova marca.

[[frase]]

Els responsables de Bassat-Ogilvi han explicat que el nou logotip s’inspira en l’entorn i el paisatge del Penedès, concretament en els colors de la terra, el cel i el vi, representats com a “elements coloristes deixats caure com taques casuals”. La imatge principal, però, és una lletra “p” transformada i desdibuixada que pot semblar alhora una ampolla de vi.

Després d’anys d’estar representats per la silueta d’una ampolla de vi, els cellers d’una de les denominacions més conegudes de Catalunya posaran color a les seves contraetiquetes. Però, segons ha assegurat el president del Consell Regulador de la DO Penedès encara es trigaran uns mesos a veure el nou logotip a les contraetiquetes per una qüestió “d’estocs” de les anteriors. Pasqual considera que “seria molt interessant que per nadal el nou logotip ja estigués a les botigues” però no ha pogut assegurar que es compleixi aquest pas.

Sigui com sigui, Pasqual ha explicat que el nou logotip és només “la primera pedra” d’un canvi en la comunicació de la marca que parteix del Pla Estratègic aprovat a principis d’any. Ha explicat que es tracta d’un “nou estil de comunicació més proper i entenedor de cara al consumidor”. Pasqual, que ha reconegut que la DO Penedès té una diversitat de vins, varietats, cellers i conceptes enològic que la caracteritza, ha assegurat que es tracta d’explicar de manera clara aquesta diversitat al consumidor. D’altra banda, ha explicat que el consell regulador treballarà en dues línies. D’una banda la promoció de l’enoturisme i de l’altre el desenvolupament d’un pla de comunicació per fer destacar els valors dels productes del Penedès amb un “llenguatge entenedor i assequible pels consumidors”.

El director de l’Incavi Oriol Guevara ha felicitat per la seva banda l’iniciativa del consell regulador i n’ha encoratjat els responsables per seguir treballant en la mateixa línia. “M’agradaria que això servís d’exemple a altres denominacions d’origen catalanes”, ha afirmat posant èmfasi en la necessitat que els consells reguladors fixin plans estratègics.


El nou logo de Penedès ha estat dissenyat per Bassat-Ogilvi FOTO: DO PENEDÈS


Oriol Guevara, Carles Graells, Francesc Pasqual i Lluís Bassat brindant al costat del nou logotip FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa