VadeVi
El Penedès va rebre 435.908 enoturistes l’any 2012
  • CA

Santi Soler i Núria Sala a la presentació de les xifres de visitants a cellers el 2012

Per tercer any consecutiu, enoturismePENEDÈS s’ha convertit en la ruta del vi més visitada de tot l’Estat espanyol, amb un total de 435.908 enoturistes durant l’any 2012 i un increment de més de 35.000 visitants respecte l’any anterior.

Per mesos, el setembre i octubre amb més de 50.000 visitants cada un, tornen a ser els preferits pels enoturistes, seguits de la primavera, amb quasi 40.000 visites mensuals al març, abril i maig. Els mesos en que es reben menys visitants tornen a ser una vegada més els mesos d’hivern amb el gener com a pitjor mes segons nombre de visitants, tot i així, una altra dada rellevant a tenir en compte és que les puntes estacionals es suavitzen, el que denota una estabilització en el nombre de visitants mensuals.

Aquestes xifres reflecteixen el bon moment del sector, així com l’encert en l’aposta que va fer el Penedès per esdevenir una destinació enoturística de referència al món, que ha sabut adaptar-se a les necessitats d’aquesta tipologia de turisme. Les dades reflectides provenen de l’Observatori enoturismePENEDÈS, recollides entre els 76 cellers que formen part del club.

Segons l’informe EDDETUR (Informe del perfil de turistes i visitants a la província de Barcelona), elaborat per la Diputació de Barcelona, un 50% dels turistes i visitants que van visitar la comarca tenien entre 25 i 44 anys, i un 34% entre 45 i 64. Segons procedència, el 64% procedien de Catalunya, un 20,5% d’Europa, un 10,5% d’Espanya i el 4,5% de països extracomunitaris. Un 59% ja havien visitat la nostra comarca anteriorment, i la gran majoria d’ells (el 38%) viatjaven en parella, davant el 23% que ho feia amb grup d’amics i el 18% en família. En quant el mitjà de transport preferit, pel 67,5% dels turistes i visitants va ser el vehicle propi.

La proposta enoturismePENEDÈS la conformen actualment 178 empreses, xifra que ha anat creixent en els darrers anys (+20% respecte 2009). Entre aquestes empreses destaquen en nombre, els cellers, allotjaments i restaurants, i en completen la oferta, agències de viatges, museus, empreses de serveis turístics, enoteques, comerç especialitzat i empreses de transport.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa