El Priorat sap que amb preus i publicitat no es fidelitza el consumidor

Cal apropar el consumidor al celler, fer-lo partícip dels seus vins i coneixedor de la seva elaboració, i efacilitar-li un tracte personal amb els enòlegs i els propietaris, diu Sal·lustià Àlvarez i Vidal, president del Consell Regulador

El Consell Regulador de la Denominació d’Origen Qualificada Priorat va fer el 2009 un pas més en la línia de reforçar els vincles dels seus vins amb el territori d’origen. La nova indicació Vi de la Vila, es va aprovar el 4 de setembre. Suposava la creació de dotze subzones de producció de raïms dins la DOQ. La normativa permetia als productors detallar en l’etiqueta a quin lloc pertany el raïm emprat per a la elaboració.

Sal·lustià Àlvarez i Vidal, president del Consell, en parla i aprofondeix en la matèria en el darrer butlletí de l’organisme -desembre 2010-. “El vi ha deixat de ser considerat un aliment imprescindible en els àpats diaris per convertir-se en un aliment de representació social i, per tant, adquireix un protagonisme de comunicador social, per les sensacions que evoca, la representativitat dels territoris que representa i la connexió entre productor i consumidor que genera.”

El dirigent posa de manifest el desconeixement dels consumidors de la realitat vitivinícola malgrat la tasca dels darrers anys de reestructuració de les vinyes i de millora dels cellers. “…la millor forma d’arribar al consumidor i accedir a la seva fidelització no és ni amb el preu, ni amb comunicacions puntuals, ni amb fortes campanyes de publicitat. La millor forma de fer-ho és apropant el consumidor al celler, fer-lo partícip dels seus vins i coneixedor de la seva elaboració, i especialment facilitar-li un tracte personal i directe amb els enòlegs i els propietaris.” Parla de l’enoturisme.I bona part dels esforços del Consell cal dirigir-los vers aquesta aposta.

I per avançar es defensa el projecte Vins de Vila, promovent que tots els cellers facin un vi que porti el nom del poble o vila, coordinant les festes locals amb activitats lligades als vins i cellers, i promovent que aquestes festes es desenvolupin en tots els pobles de la DOQ.

“Si volem que els consumidors de proximitat ens coneguin i vinguin als nostres cellers, ens cal convertir l’enoturisme en eina de comunicació i comerç dels nostres vins, sense oblidar que els nostres vins tenen un important ressò internacional. Fruit d’aquesta realitat ens plantegem fer un important espai de comunicació i comerç portant a la DOQ Priorat un grup de comunicadors i compradors de països llunyans als quals ens és difícil accedir”.


Vinyes i ametllers al Priorat FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari