Fa anys que el crític de vins més conegut del món, el nord-americà Robert Parker, avisa que el futur de la informació i el comerç del vi és a internet. Tot i això els cellers catalans s’ho miren amb un cert escepticisme. I no serà per falta de potencial: pocs sectors productius catalans han assolit el nivell que tenim amb el vi, amb tres empreses, Freixenet, Torres i Codorniu, entre els deu grups vitivinícoles més importants del món, i amb milers de cellers que elaboren vins ben valorats i venuts arreu del món. Per una banda, els tres grans i altres empreses de mida mitjana disposen de potencial econòmic per fer-se valer en el món digital. I els que no disposen d’aquest potencial, tenen precisament a internet un mitjà econòmic i d’abast mundial per donar-se a conèixer en igualtat de condicions a les grans empreses i als elaboradors d’altres indrets.

Fa uns dies, la Fundació puntCat, la entitat privada sense ànim de lucre que gestiona el domini .cat, va organitzar a Barcelona la primera jornada puntXpunt amb l’objectiu d’acostar les eines que augmenten la competitivitat de les empreses a internet i la va dedicar al sector del vi amb el títol La Viticultura i l’estratègia a Internet. Hi van participar gairebé quaranta professionals d’empreses del sector i, tot i un cert escepticisme inicial, la conclusió va ser que no s’aprofita prou el mitjà digital. I és que malgrat que l’esclat del comerç digital de vi encara no ha arribat a Catalunya, les dades que van exposar els diferents ponents no ofereixen dubtes: és qüestió de temps, de poc temps.

Nico Bour, director i fundador d’Uvinum, una web d’informació i venda de vins internacionals, ho va deixar ben clar: als Estats Units un 8% de les vendes de vi directes al consumidor es fan a través d’internet. Es pot argumentar que la tradició nord-americana afavoreix la compra a distància, però Bour també va donar altres dades claus: a França, el comerç digital de vi té un creixement anual d’un 30%, i a l’Estat espanyol l’any passat el comerç electrònic va facturar 6.300 milions i un de cada sis ciutadans va fer una compra a través d’aquest mitjà. I no es tracta només de la venda: els mitjans informatius digitals dedicats al sector, com Vadevi.cat no paren de créixer. Salut!


Jordi Iparraguirre, director de puntCAT, obre l’acte donant la benvinguda i presentant als assistents la jornada puntXpunt FOTO: FUNDACIÓ PUNTCAT

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa