D’esquerra a dreta: Christophe Marquet, Olga Busto i Josep Maria Cortès">

La facultat d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona ha acollit la presentació de la nova imatge dels vins i caves “Casteller”, elaborats per la cooperativa penedesenca Covides. En aquest projecte, Covides ha comptat amb la col·laboració de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya.

La gamma “Casteller”, formada per 5 vins DO Penedès (blanc, blanc semi, rosat, negre i merlot barrica) i 4 caves (brut nature, brut, rosat i semi-sec), incorpora en les seves etiquetes fotografies de pinyes de diferents colles castelleres, fetes pel fotògraf de castells David Oliete, així com un codi QR vinculat a una pagina web on es vincula la cultura del vi i la dels castells. El criteri per escollir les colles castelleres ha estat determinat per la Coordinadora, que ha utilitzat el rànquing casteller de la temporada 2013 per escollir les 9 colles.

L’acte, presidit per la vice-degana de la facultat d’Enologia de la URV, Olga Busto, ha comptat amb la presència de Christophe Marquet, director Comercial de Covides i alhora professor de direcció comercial i màrqueting de la URV, que ha destacat la importància de vincular el món casteller amb la cultura del vi, tant en l’àmbit català com en l’internacional, on Covides hi té una bona presència -arribant a més de 45 països, i corresponent al 65% de la facturació de la cooperativa. Marquet ha apuntat que a Catalunya els vins i caves Casteller estan presents en les botigues especialitzades i en la restauració, i que a nivell d’exportació aniran a països com la Xina, els Estats Units, Bèlgica o el Japó.

Per part de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, el seu president Josep Maria Cortès, qui ha destacat que “ha estat molt fàcil posar-se d’acord amb Covides ja que, com a cooperativa, hi compartim molts valors”. El president de la CCCC ha valorat positivament la nova imatge “pel joc entre els colors de les samarretes i els colors i varietats dels vins i caves” i ha apuntat que el producte ajudarà a la difusió internacional del món casteller.

Marquet ha indicat que l’acord amb la Coordinadora beneficiarà a les 91 colles castelleres que en formen part, ja que una part de les vendes anirà destinada a pagar despeses comunes com ara l’assegurança. Igualment, la marca “Casteller” estarà present amb els seus productes en actes i fires del món casteller.

Nou comentari

Comparteix