Els catalans són els que més visites fan a les rutes del vi d’Espanya

L'informe sobre l'enoturisme a l'Estat espanyol fet per l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi confirma que la demanda de turisme de vi és molt àmplia, sobretot per part dels catalans

L’Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN), que actualment agrupa 21 rutes del vi de tot l’Estat espanyol, ha presentat les noves dades recopilades pel seu Observatori Turístic, que analitzen la demanda turística del viatger del vi. Malgrat que de les 21 rutes del vi incloses en ACEVIN només dues són de Catalunya -la Ruta del Vi de Lleida i la Ruta del Vi i el Cava del Penedès-, l’estudi d’ACEVIN “confirma la tendència apuntada sobre el major pes del mercat català”.

Aquesta no és l’única conclusió rellevant de l’estudi. Segons ACEVIN, està augmentant l’interès directe per conèixer el vi i la gastronomia i, cada vegada més, un dels criteris a l’hora d’escollir la ruta és la qualitat dels seus vins, malgrat que les recomanacions de familiars o amics segueixen sent determinants en un 31% dels casos.

De fet, la gran majoria de visites es fan en grup, o bé amb amics i companys de feina (32%) o bé amb grups familiars sense fills (29%). El perfil de visitant majoritari segueix sent el d’un treballador d’entre 40 i 60 anys, tot i que el nombre de jubilats també és considerable.

Pel que fa a la procedència, destaca el pes rellavant dels catalans que són seguits per madrilenys, andalusos, valencians i bascos. Pel que fa a visitants d’altres països, que representen el 20% de les visites, destaca el turisme alemany (30%), d’Estats Units i França (13%) i de Gran Bretanya (12%).


L’enoturisme és un dels aspectes que han de potenciar els cellers FOTO: CELLER PARATÓ

Nou comentari