Les vendes de Cava creixen en el primer semestre del 2015 impulsades pels Caves Premium en la distribució tradicional. Les dades de les expedicions del Cava del primer semestre de l’any mostren una tendència positiva, de més d’un 1% a escala global destacant un 9% en el mercat interior.

Aquest creixement potenciat pels Caves de gama alta s’ha experimentat, principalment, en la distribució tradicional: restaurants, botigues especialitzades i hotels, on els Caves Reserva han augmentat un 11,7% assolint la xifra de 9,39 milions d’ampolles i els Gran Reserva un 22,6% (1,85 milions d’ampolles).

En l’àmbit exterior, s’observa una lleu recuperació motivada per països com França, on s’ha incrementat el consum en un 12%. Pel que fa a països tercers, els Estats Units creixen notablement fins a arribar al 15%, situant-se com a quart mercat mundial per al Cava, així com el Canadà, que creix un 16%.

Les “excel·lents” dades relatives als Caves Premium posen de manifest tant la recuperació econòmica com el treball dut a terme per les empreses elaboradores i el mateix Consell Regulador en quant a la promoció dels Caves Premium tant en l’àmbit nacional com internacional i molt vinculats a la gastronomia. És el cas dels “Cava Experience”, que el Consell Regulador ha organitzat en ciutats como Londres, Düsseldorf, Milà, Madrid, Barcelona, Palma, Sant Sebastià i pròximament a Brussel·les. Es tracta d’actes per a prescriptors de primer nivell on s’harmonitzen els Caves Premium amb l’alta gastronomia conduïts per sumillers i Masters of Wine amb l’objectiu primordial de donar a conèixer la qualitat, versatilitat i evolució dels caves amb llargues criances. Pere Bonet, president del Consell Regulador de la DOP Cava, descriu aquest tipus de trobades com de “vital importància, ja que serveixen per fomentar les relaciones públiques entre les bodegues elaboradores i els prescriptors més destacats”.

En aquesta línia, el Congrés Sant Sebastià Gastronomika, que s’ha celebrat recentment, s’ha presentat com un excel·lent escenari on més de 30 empreses elaboradores van estar presents en un “Espai Cava Premium” de 200m2 amb degustacions, tasts i activitats relacionades amb el món del Cava i la gastronomia.

Una de les activitats més destacades ha estat el tast dirigit per Custodio Zamarra i Guillermo Cruz titulat “Cava: tradició i innovació”, on s’han pogut degustar diferents tipus de cava harmonitzats amb una selecció de “pintxos” bascos elaborats pel conegut Bar Bergara de la capital donostiarra.

Durant l’acte, Pere Bonet ha destacat la importància que té per al sector apostar pels Caves Premium perquè “aporten un reconeixement més gran del prestigi de la marca Cava en general i reconeixen l’esforç del viticultor en les seves tasques de la vinya, així como del enòleg en la concepció dels Caves”. A més, en aquest sentit, ha apuntat que “el Cava Premium és vital per al futur del Cava”.

Nou comentari

Comparteix