VadeVi
Els Estats Units són un mercat clau per al futur de les exportacions
  • CA

Els vins de l’Estat espanyol es comercialitzen amb “força èxit al mercat nordamericà” però encara hi ha moltes possiblitats de creixement que cal saber aprofitar. Aquesta és la principal conclusió del Primer Baròmetre dels vins espanyols en els 15 principals estats d’Estats Units. Es tracta d’una analisi exhaustiva feta per l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMv) en col·laboració amb l’Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) a través de l’agència Wine Intelligence. Es tracta de la primera vegada que es fa un diagnòstic d’aquestes característiques pel que fa al mercat exterior dels vins i caves i a les seves possiblitats de creixement.

En aquests quinze estats analitzats (Nova York, Califòrnia, Florida, Texas, Nova Jersei, Illinois, Massachusetts, Michigan, Pennsylvania, Virginia, Maryland, Colorit, Connecticut, New Hampshire i el Districte de Columbia) hi ha més de 55 milions de consumidors habituals de vi. Són els quinze majors estats pel que fa al consum de vi, però són estats amb diferents graus d’obertura a noves experiències, diferents activitats econòmiques, nivells d’educació i de salaris, per la qual cosa no es pot considerar un mercat homogeni. L’estudi fa una anàlisi comperativa entre els diferents estats i inclou un estudi complet i detallat de cadascun d’ells.

Segons el baròmetre “els vins espanyols es comercialitzen amb força èxit en el mercat nord-americà i se’ls atribueix valors del vell món com són la tradició i la història”. D’altra banda “són percebuts com vins de bona relació qualitat / preu i bon sabor”. Malgrat això segueix havent-hi un gran desconeixement dels vins, denominacions d’origen i cellers de l’Estat.

Base de dades i calculadora de preus
El nou “baròmetre” presentat ara a Madrid inclou a més, dos elements interessants i nous: una base de dades estadístics, amb informació detallada de consums i vendes de vi per Estat i una ‘calculadora de preus’ que permet als cellers calcular els seus preus particulars en una doble via per a cadascun dels diferents Estats i amb les seves diferents reglamentacions i costos, tenint en compte el preu FOB (Free On Board).

Aquest Baròmetre pot esdevenir una bona eina perquè cellers i comercialitzaadors de vi dissenyin i defineixin les seves estratègies de venda als EUA amb l’objectiu d’atreure nous consumidors, fidelitzar als ja existents i aprofitar l’entusiasme del mercat per a augmentar el coneixement dels seus vins.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa