Cal potenciar la presència a Internet dels cellers i els productors de vi i cal també un fort reconeixement i posicionament de les denominacions d’origen. Aquesta és la principal conclusió de la jornada tècnica sobre la Promoció del Món del Vi a la Terra Alta.
Els experts han afirmat que hi ha més de 5.000 marques de vi al mercat, de manera que les accions per posicionar i donar a conèixer els valors dels vins d’una DO contribueixen a destacar-la davant la competència. D’altra banda, Jaume Gené, de l’àrea de comercialització i investigació de Mercats de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili (URV), ha recordat que “el criteri de selecció del vi per part del consumidor és la DO” i que, per tant, “cal treballar perquè una DO tingui un reconeixement i un posicionament important per part del consumidor, perquè conegui els valors de la DO”. Gené ha afegit que, si una DO és desconeguda, “el vi passarà desapercebut”. Tot i així, ha concretat que el consell regulador de la DO Terra Alta “està fent moltes accions”, com la presència a fires i als mitjans de comunicació, per posicionar i donar a conèixer els seus vins.
[[frase]]
Tot i això, Gené ha explicat que les xifres de consum no milloraran. Segons ha explicat Gené, des de fa uns anys la demanda de vi ha davallat notablement. Durant els anys 90, la demanda va baixar entre un 7 i un 8%, mentre que actualment el descens es troba en un 2 o un 3% i les previsions apunten que el mercat continuarà caient fins al 2013. Per tant, ha dit, “la lluita en la competència és cada dia més forta i tothom pensa accions”, de manera que “qui s’està aturat es queda enrere”. Gené ha defensat la posada en marxa “constant” d’accions sobre el mercat, com ara les promocions, les fires o la presència a Internet, per tal de “generar demanda cap a un producte”.
Cal trencar la por a la venda per Internet
Per la seva banda, Marc Serra, expert en venda per Internet i noves tecnologies, ha destacat durant la jornada la importància d’Internet com a “mitjà de venda”. Serra ha animat els cellers, cooperatives i comercialitzadors a estar presents a la xarxa a través d’una pàgina web “ben indexada” i, a partir d’aquí, “enllaçar-ho amb la venda”. En l’actual època de crisi, ha continuat, “la gent compra molt a través de la xarxa i Internet és una plataforma de productes específics”. Serra també ha manifestat que “cal trencar la por a la venda per Internet”.
Hi han assistit una cinquantena de propietaris de cellers i presidents de cooperatives de la Terra Alta FOTO: ACN
La jornada s’ha celebrat a la Cooperativa de Gandesa FOTO: ACN