Els vins de la DO Catalunya arriben a més de 100 països i augmenten les vendes al mercat interior

Més de la meitat de les vendes del 2008 es van fer al mercat exterior tot i que el consum a Catalunya va augmentar un 14% respecte l'any anterior. En total es van vendre més de 54 milions d'ampolles, un 10% més que al 2007

La Denominació d’Origen Catalunya va vendre durant tot l’any 2008, 54 milions i mig d’ampolles, gairebé cinc milions més que el 2007. Més de la meitat de les ampolles venudes durant el 2008 es van vendre en mercats exteriors, en total 30’8 milions d’ampolles, és a dir, el 56% del total. Les altres, 23’7 milions, es van destinar al mercat interior. Tot i això, el mercat que més va créixer va ser el mercat interior amb un augment del 14’5% respecte l’augment del 6’6% del mercat exterior.

Aquest creixement ha anat acompanyat d’un augment del volum total de vins qualificats. El 2008 es van vendre 466.600 hectolitres, un 23,1% més que al 2007. Pel que fa al tipus de vi, cal destacar l’increment de vendes del vi negre, un 65,5% respecte l’any anterior, davant del descens dels blancs i rosats, un 3,2% i un 25,4%, respectivament.
[[frase]]
Proporcionalment, dominen els vins negres amb un 58 % del volum total, seguits dels vins blancs, que representen un terç i finalment els vins rosats amb menys del 10%.

Els principals mercats exteriors pertanyen a la Unió Europea, amb un total de 17,9 milions d’ampolles. El Regne Unit, Alemanya, els Països Baixos, Suècia i Irlanda, amb aquest ordre d’importància, continuen essent els principals destins. Segueixen Suïssa i Noruega, amb prop d’un milió d’ampolles. Altres mercats més allunyats i rellevants han estat els Estats Units, amb 2,3 milions d’ampolles, Japó amb gairebé un milió, i Canadà i Mèxic amb més de 650.000 ampolles. En total, els vins de la DO Catalunya han arribat a 114 països diferents.

La Denominació d’Origen Catalunya integra 330 municipis que se superposen a les altres deu denominacions d’origen, més la DO Cava, encara que el nombre d’hectàrees inscrites és menor. Va ser creada amb la finalitat de donar sortida a la producció de les denominacions catalanes petites obrint la possibilitat d’embotellar vi en una denominació amb raïm provinent d’una altra, o de fer cupatges amb raïm de diferents denominacions.


Les vendes dels vins de la DO Catalunya al mercat interior van augmentar el 2008 però segueixen consumint-se més a l’exterior FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari