Es tanca l’any amb un fort augment de visites a la DO Pla de Bages

Durant el 2014 la companyia Castlexperience va portar a més de 8.000 turistes estrangers al celler Oller del Mas

Una vista de la masia fortificada d’Oller del Mas, amb les vinyes en primer pla i Montserrat al fons

Les visites de turistes estrangers al celler Oller del Mas, a la D.O. Pla de Bages, es van incrementar considerablement en 2014 respecte a l’any anterior i consoliden el Pla de Bages com a destinació enoturística.

Entre gener i desembre de 2014, l’empresa Castlexperience va portar més de 8.000 turistes estrangers a la D.O. Pla de Bages, que sumats als turistes procedents de zones més properes que van visitar Oller del Mas, han significat un fort augment de visites a la D.O. Per a finals d’aquest any, Castlexperience preveu superar els 10.000 turistes estrangers, doblant així els 4.800 clients de l’any 2013.

La majoria dels visitants que es van desplaçar a aquesta D.O. des de Barcelona a través de Castlexperience procedien d’Estats Units, on la cultura del vi està cada vegada més arrelada: en 2013 aquest país va superar per primera vegada a França com el país que més vi consumeix del món, segons dades de l’Organització Internacional de la Vinya i el Vi.

Als nord-americans els van seguir els viatgers de Canadà, Regne Unit i els països escandinaus. A l’estiu de 2014 es va registrar a més un significatiu augment del nombre de turistes procedents d’Àsia interessats pel vi local, la majoria procedents d’Hong Kong i Singapur, seguits dels de l’Índia i Malàisia.

A diferència d’altres sectors, el perfil dels viatgers que opten per l’experiència enològica no és el de turista espectador, sinó que es tracta de visitants que busquen participar, integrar-se i conèixer d’una manera activa la cultura gastronòmica catalana.

Amb dotze cellers adscrits, la D.O. Pla de Bages és una de les dotze denominacions d’origen existents a Catalunya (incloent el Cava), que ofereix cada vegada més proposades enoturístiques. En l’actualitat són prop de 300 els cellers que ofereixen visites, encara que de moment només prop d’una trentena compten amb servei de restauració.

“L’oferta enoturística que ens ofereix Barcelona, així com la comarca del Bages, és molt àmplia, fins i tot major que la de moltes altres regions. La gran tradició vinícola, els paisatges mediterranis, la gastronomia i, en definitiva, el patrimoni cultural que defineix cada regió converteixen Barcelona en una zona enoturística amb gran potencial. Si s’aconsegueix enfortir aquesta imatge de cara a l’estranger, Barcelona pot convertir-se en tot un referent a nivell mundial, amb l’enoturisme com un dels seus principals motors econòmics”, explica Pedro Àvila, soci fundador de Castlexperience, sobre la situació de la capital catalana en el sector de l’enoturisme.

A més de l’experiència enològica, l’empresa Castlexperience combina la seva proposta amb visites a Montserrat, una de les destinacions més populars dels turistes estrangers que volen conèixer els voltants de Barcelona.

Nou comentari