VadeVi
És un error desaprofitar el potencial d’Internet per promoure els vins catalans
  • CA

No es pot desaprofitar el potencial que ofereix Internet a l’hora de donar a conèixer, promoure i comercialitzar els vins i caves catalans. Aquesta és la principal conclusió a la que han arribat els participants del Cava & Twitts d’aquest dissabte al Vendrell, que ha comptat amb la presència de prop d’un centenar de persones.

L’expert en comerç electrònic David Boronat ha manifestat que el sector està cometent un error perquè desaprofita les possibilitats que ofereix la xarxa avui en dia. En aquest sentit ha remarcat que moltes de les pàgines webs dels cellers no s’actualitzen des de l’any 2000, cosa que no ajuda a transmetre els valors del producte.
[[frase]]
Boronat també recomana als cellers petits que pensin de manera conjunta per a tenir més força a la xarxa i proposa la creació d’un portal que serveixi com a aparador per a tots ells. També remarca la possibilitat de fidelitzar els clients a través d’Internet i aconsella que els cellers traslladin als consumidors de l’ampolla a la pantalla oferint-los algun tipus d’al·licient de manera on-line.

Josep Cusiné, del celler Caves Parés Baltà, ha apuntat que un dels motius pels quals els cellers no aposten més per Internet és per falta de temps i va apuntar que cal un relleu generacional dins dels cellers. D’altra banda, segons Cusiné els consumidors cada vegada es posen més en contacte amb el celler a través de la web, però tot i això, és força reticent i escèptic entorn a la utilitat de la xarxa per donar una empenta al sector, especialment pel que fa a la distribució internacional.

Joan Manuel Gonzalvo, en representació de Caves Castellroig, assegura que a través d’Internet els cellers poden acostar-se més al consumidor final i transmetre alguns dels valors que transmetria en directe si el consumidor visités el celler. Aquesta proximitat, diu, no és possible a través dels canals tradicionals de distribució.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa