Freixenet augmenta les seves vendes a la Xina un 48 per cent durant el 2008

La marca aposta per una estratègia a llarg temini. L'objectiu és ser el número ú en 5 o 10 anys. De moment ja ven més de 100.000 ampolles anuals amb botigues a més de 80 ciutats xineses

Freixenet, líder en el sector del cava, va augmentar les seves vendes a la Xina l’any passat en un 48 per cent interanual fins a superar les cent mil ampolles anuals, segons dades facilitades per l’empresa.

Tot i això, Freixenet encara creu que a la Xina queda molt de camí per recórrer fins a arribar al nivell del Japó, on el 2008 van sobrepassar la marca de xampany francès Moet & Chandon, amb 5 milions d’unitats venudes.

En els primers anys del seu desembarcament a la Xina, a partir del 1998, les vendes anuals de Freixenet al país asiàtic, avui tercera potència econòmica, no superaven les 20.000 ampolles anuals a les principals ciutats -Pequín, Xangai i Canton-, ha explicat Gil Serra Arnau, responsable de la firma a la Xina, en un acte de promoció de Freixenet a Pequín.
[[frase]]
En l’actualitat, Freixenet es pot comprar en més de 80 ciutats xineses i preveu ampliar el seu equip i donar una millor cobertura al país més poblat del món, amb més de 1.300 milions d’habitants.

Freixenet va dur a terme a Pequín una de les millors promocions protagonitzades per una empresa espanyola a la Xina amb la celebració, dijous passat, d’un concurs de còctels de cava entre els 17 millors bars de la nit pequinesa, on la seva principal clientela està composta per locals i estrangers amb poder adquisitiu.

“Crec que la gent va sortir molt contenta, i això ens dóna ànims per seguir planejant noves promocions per al futur”, ha explicat Serra, que va arribar a Xangai el 2007 per ocupar-se de les activitats de Freixenet a tota la Xina.

Els últims cinc anys, Freixenet va canviar la seva estratègia al país asiàtic i va començar a treballar amb el soci distribuïdor ASC Fine Wines. Les dues empreses “estan intentant portar la cultura del vi a la Xina i donar a conèixer als xinesos l’existència de Freixenet i del cava en general”, ha afegit aquest enginyer català.

ASC Fine Wines importa per a la Xina caldos francesos, australians, italians o canadencs, entre d’altres, i entre les activitats promocionals que realitza juntament amb Freixenet s’inclouen classes i tallers de degustació per als seus clients principals.

Perspectiva
Les perspectives per al 2010, coincidint amb l’Expo de Xangai, són que Freixenet augmenti les seves vendes de forma significativa, ja que és a la metròpolis oriental on es consumeix un 40 per cent del total de les vendes de vi a la Xina.

En l’actualitat la Xina està important 2 milions d’ampolles de vi escumós procedent d’arreu del món, inclòs el xampany. Per aquest motiu, la firma catalana, que també compta amb cellers a Austràlia i França, aposta per una estratègia de vendes a la Xina a llarg termini, on volen ser el número ú en 5 o 10 anys.


Freixenet és una de les principals marques de cava de Catalunya FOTO: VADEVI.CAT

Nou comentari