VadeVi
Intervin arriba a 100.000 nous professionals internacionals
  • CA

Intervin focalitza el seu treball en la internacionalització del sector del vi Foto: Alimentaria

El saló dels vins i espirituosos Intervin –dins d’Alimentària 2012- ha arribat a un acord de col·laboració amb dues plataformes de contactes internacionals del sector del vi i els espirituosos que li permetrà accedir a més de 100.000 professionals del sector de tot el món. Amb aquest gruix de professionals, que suma al propi, Intervin espera incrementar el nombre de visitants del saló que, una vegada més, congrega a les grans firmes vitivinícoles. Aquesta edició, a més, comptarà amb la participació especial de Mèxic, amb un ampli assortiment d’elaboradors de tequila i mezcal.

Intervin és un dels 14 salons que conformen Alimentària 2012 -del 26 al 29 de març de 2012 a Barcelona- i que ocuparà 21.000 m2 del total dels gairebé 95.000 m2 d’exposició. Alimentària, que aquesta edició se centra en la competitivitat, la marca i la internacionalització, espera la participació d’unes 4.000 empreses –una tercera part internacionals- i preveu l’arribada de prop de 140.000 visitants -35.000 de fora de l’Estat.

Intervin ha aconseguit fer un pas més en el seu afany d’internacionalització. I és que els seus organitzadors acaben de tancar un acord de col·laboració amb 2 plataformes de professionals internacionals del sector del vi i espirituosos, International Beverage Network i Global Wines, que permetrà fer arribar informació del saló als més de 100.000 usuaris d’aquestes agrupacions.

Ambdues compten amb un target professional especialitzat en aquest sector, la qual cosa permetrà a Intervin ampliar la seva promoció en mercats objectiu del saló com Àsia, EUA, Amèrica Llatina o Europa. Els organitzadors també han tancat un acord amb una altra plataforma internacional AGRELMA destinada a professionals d’alimentació en general (inclosos els de el sector del vi i espirituosos) a través de la qual es podrà accedir a uns 100.000 professionals més.

Buscar el futur al món

L’equip d’Alimentària també treballa per captar visitants de països de la força comercial de Regne Unit, Canadà, Hong Kong, Països Escandinaus, entre molts altres. Tampoc podem oblidar les importants iniciatives que organitza Alimentària a través de diferents entitats espanyoles per atreure el màxim de compradors internacionals com són el programa de Hosted Buyers, els Food & Drinks Business Meetings de FIAB i ICEX, les trobades de AMEC (Associació multisectorial d’empreses) i els de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Una vegada més, les xifres tornen a confirmar l’encert d’Intervin i Alimentària, en focalitzar el seu treball en la internacionalització del sector com a aposta de futur. Segons l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OeMv), els nou primers mesos de 2011 Espanya va exportar 1.614 milions de litres de vi, xifres que suposen un increment del 26,6% respecte al mateix període de l’any passat. Una activitat que es va traduir en 1.564 milions d’euros per al sector.

Saló consolidat

El prestigi d’Intervin i el seu interès per crear les millors oportunitats en aquest context actual, ha aconseguit la fidelització dels principals grups vitivinícoles de l’Estat espanyol de talla internacional com Freixenet, Codorniu, Miguel Torres, Félix Solís, Juvé & Camps, Dinastia Vivanco, González Byass, CVNE, Paternina, Protos o Grup Garvey, entre d’altres. El saló dels vins i espirituosos també oferirà la possibilitat als professionals internacionals de conèixer els vins de l’Estat als professionals internacionals a través dels pavellons de Galícia, Aragó, Catalunya, Castella-la Manxa i Castella i Lleó, Navarra, País Basc i València, entre d’altres, propiciant així nous negocis.

Aquesta edició el saló del vi i els espiritosos també comptarà amb un pavelló de la sidra i un altre dedicat als destil·lats Premium a més de diversos xous centrats en la cocktelería.

Noves presències a Intervin

El saló explicarà aquesta edició amb representació de dos nous països, Holanda i Regne Unit, que s’estrenen amb licors. Una altra sorpresa és la presència del pavelló de Mèxic, convidat especial d’Alimentària, que aposta de nou per l’aparador internacional en el qual s’ha convertit Intervin amb les seves begudes insígnia, el tequila i el mezcal.

França i Portugal repeteixen experiència contractant més espai d’exposició –els vins del Rosselló el doblen i els portuguesos de l’Institut del Vi de Duero i Porto també l’incrementen-; Itàlia també s’apunta amb una important representació i Panamà torna a apostar per les oportunitats de negoci que ofereix el saló.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa