VadeVi
Joan Amat reclama una estratègia de futur pel sector del cava
  • CA

El President de Institut del Cava, Joan Amat, ha reclamat aquest dimecres a l’Assemblea General de l’entitat una estratègia de futur per al sector. Amat ha afirmat que “les xifres de vendes del 2010 publicades pel Consell Regulador són encoratjadores i indiquen que anem per bon camí, però els mercats internacionals són canviants i també ho és el consumidor, de manera que els nostres esforços han d’anar, sens dubte, a aconseguir un sector fort i reconegut a nivell mundial per la qualitat dels seus productes.”

En els últims anys, l’Institut del Cava ha concentrat els seus esforços en campanyes de comunicació i accions de promoció estatals i internacionals. I les empreses elaboradores han optat cada vegada més per la internacionalització, encara que consideren que en el mercat més proper encara queda força camí per recórrer. “Ara ha arribat el moment de decidir tots junts cap a on volem anar i això passa necessàriament per la definició d’una estratègia de sector”, ha afegit Joan Amat.

Des de l’Institut del Cava s’explica que el 2011 serà l’any en què el sector reflexioni i treballi en el disseny d’un model on tots els agents implicats participin. “Una estratègia de futur necessita un sector conscienciat, que cregui en si mateix, en el seu potencial, que sigui capaç, amb motivació i empenta, de treballar en el dibuix d’una fórmula pròpia i dur-la a terme. Només si ens ho creiem, ho aconseguirem”, ha conclòs Joan Amat.

L’Institut del Cava és una associació d’elaboradors. Els seus associats són empreses petites, mitjanes i grans. Representa el 92% de la producció del mercat de Cava i el 96% de les exportacions.


Brindis amb cava. FOTO: VADEVI.cat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa