L’Acadèmia Tastavins trepitja fort

L'entitat amplia i rejoveneix la junta directiva i presenta el Pla Director amb ambiciosos projectes a Vilafranca, Barcelona i Madrid per promoure els vins del Penedès

L’Acadèmia Tastavins del Penedès amplia la seva junta directiva fins a 13 persones per a poder gestionar “la gran quantitat d¡activitats que planifica l’acadèmia” i, a més, amb esperit regenerador, ha incorporat força gent jove per tal d’encarar tots els reptes que es marquen pel futur. D’altra banda, es mantindrà una junta consultiva formada pels expresidents Josep Santacana, Joan Peret i Josep Elies i per Pere Anton Amado, Miquel Conesa, Àngel Camí i Jordi Respall.

Durant la presentació de nova junta a al Consell Comarcal de l’Alt Penedès, l’Acadèmia ha presentat també el Pla Director que ha de regir les activitats de l’acadèmia des d’ara fins al 2013. El pla director és bàsicament un recull de 10 objectius per els quals l’Acadèmia ha de treballar en els propers quatre anys. L’Acadèmia “es vol convertir en un pal de paller on s’hi pengin les institucions, el sector i les administracions”, segons ha informat en un comunicat. De fet, els objectius finals són “que al pagès se li pugui pagar millor el raïm, que l’elaborador pugui vendre i cobrar en uns mercats tan complicats i que el territori assoleixi l’èxit turístic que es mereix i que ha de tenir”.
[[frase]]
Per aconseguir-ho, l’Acadèmia Tastavins ha elaborat un decàleg que inclou actes de promoció del territori i dels vins a través de diferents mitjans i des de diferents llocs.

Segons el Pla Director, l’Acadèmia es presentarà per organitzar i potenciar amb més tastos la mostra de vins de Barcelona. Segons l’entitat, ja estan en converses amb l’Incavi. I és que Barcelona ha de tenir un paper important, segons l’entitat, en la promoció del Penedès. Per fer-ho l’Acadèmia comptarà amb la Casa del Penedès, un local que doni a conèixer el territori i els seus vins, i l’Aula de Tast, un espai destinat als prescriptors de la restauració (sommeliers i cambrers) perquè puguin conèixer els vins del Penedès. D’altra banda, segons el mateix comunicat, l’Acadèmia Tastavins es planteja també arribar als consumidors de Madrid, a través d’ “una variant del Caixa Penedès Vijazz per ala primavera dins la setmana Catalana a Madrid”.

El Caixa Penedès Vijazz segueix sent per la seva banda un dels puntals de l’Acadèmia que vol promoure l’enoturisme a Vilafranca i establir la ciutat com a capital del vi on “s’hi ha de palpar en l’ambient l’olor de raïm i bóta tot l’any”, diu el decàleg. D’altra banda, l’Acadèmia Tastavins impulsarà un programa de televisió de 10 minuts en què es farà un tast d’un vi i l’entrevista amb el seu elaborador, i que s’emetrà per les televisions locals de Catalunya.

Finalment cal destacar que l’Acadèmia destinarà el 0’7% del pressupost total de l’Acadèmia, incloent-hi el Caixa Penedès ViJazz a l’associació en favor dels discapacitats psíquics l’Espiga de Vilafranca.


Un dels tastos que organitza l’Acadèmia Tastavins FOTO: ACADÈMIA TASTAVINS


Un tast de caves a Barcelona organitzat per l’Acadèmia Tastavins FOTO: ACADÈMIA TASTAVINS

Nou comentari