VadeVi
L’Associació Vinícola Catalana aposta fermament per l’exportació
  • CA

Una sessió de promoció dels vins catalans Foto: AVC

Una setantena de cellers participen de les accions de promoció exterior que l’Associació Vinícola Catalana (AVC) està duent a terme dins els programes inclosos als ajuts als mercats de tercers països, coneguts com OCM.

Els cellers que participen en aquestes accions de promoció exterior han de complir el requisit de tenir la seva seu fiscal a Catalunya i presentar vins i caves amb denominacións d’origen catalanes amb un preu mínim de mercat a partir dels quinze dòlars, així com tenir reconeixements de puntuació igual o superior a 89/90 punts a la revista ‘Wine Advocate’ de Robert Parker o bé puntuacions superiors a 90 punts en altres guies de prestigi d’àmbit internacional i nacional. També és imprescindible disposar de pàgina web pròpia amb informació en anglès sobre l’empresa i els seus productes.

Les empreses participants tenen l’avantatge que l’AVC s’acull als programes d’ajuts OCM que subvenciona una part del total de despeses i això els hi repercuteix en un estalvi econòmic en l’import de participació. A més, els cellers es lliuren de tota l’excessiva documentació administrativa que aquests ajuts requereixen.

L’AVC, la unió empresarial del vi català i que actualment representa el 90% del vi embotellat a Catalunya, és una entitat empresarial amb una clar i decidit enfoc a la promoció exterior. El 9 de novembre de 2011 va iniciar el seu programa d’accions de suport a la internacionalització a tercers països oferint un Showroom de vins Catalans al cor de Manhattan, a Nova York, que aleshores va comptar amb l’estimable participació del sommelier Josep Roca del Restaurant El Celler de Can Roca, recentment proclamat primer restaurant del món per la revista “Restaurant”. Des d’aleshores, l’Associació no ha parat de créixer organitzant esdeveniments en aquesta direcció.

Cellers de totes les Denominacions d’Origen Catalanes prenen part en les accions que l’AVC organitza tant dins com fora Catalunya amb la missió de donar a conèixer al món, la gran riquesa del nostre territori vitivinícola, així com l’alta qualitat dels vins i caves elaborats a Catalunya que durant tants anys han quedat eclipsats per la forta competència dels països veïns com França i Itàlia.

Com a finalització de la campanya 2012-13 l’AVC organitza un Showroom i Seminari de vins Catalans a Suïssa dirigit pel redactor en cap de la Revista Vinum i rebre la visita dels restaurants guanyadors del concurs Cartavi Internacional 2012 juntament amb prescriptors d’Estats Units.

Per la propera campanya 2013-14, l’Associació Vinícola te prevista una missió comercial a la Xina per recerca d’importadors, una missió inversa amb prescriptors canadencs, 2 missions inverses amb prescriptors d’Estats Units i accions de promoció de vins catalans a Suïssa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa