Ahir es va celebrar a Vilafranca del Penedès la jornada que ha portat per títol “L’èxit de l’enoturisme a Califòrnia a través de la cooperació dels agents”. Aquesta iniciativa, organitzada per l’Ajuntament de Vilafranca i el Clúster Vinícola Català (Innovi) ha servit per apropar les claus de l’èxit de l’enoturisme en altres regions vitivinícoles del món com Napa Valley (Califòrnia) i ha convidat a la reflexió sobre la importància de la cooperació entre els diferents agents de la indústria com a factor clau per potenciar el turisme del vi.

La Jornada, presidida per Pere Regull, alcalde de Vilafranca del Penedès, s’ha iniciat amb la ponència de Paul Wagner, reconegut expert de màrqueting vinícola i president de l’empresa Balzac Communications (EUA), que ha aportat la seva experiència en el desenvolupament de l’enoturisme a Napa Valley, Califòrnia.

Paul Wagner ha sorprès a l’auditori amb l’afirmació que l’enoturismeo com tal no existeix. “Tan sols existeix el turisme. El sector vinícola ha de pensar en termes de màrqueting: centrar-se en l’experiència del turista i no tant en les característiques físiques del vi”, afirma el ponent, qui també ha suggerit als cellers i al sector públic que comparteixin èxits i cooperin més.

Per la seva banda, Damián Serrano, Responsable del Laboratori de Turisme de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, va exposar que l’enoturisme és un nou paradigma i pot convertir-se en el gran motor per al desenvolupament regional del Penedès, “sempre que es mantingui un nivell de qualitat, tant en el producte com en el servei i fins i tot en el paisatge “. Les principals mancances que detecta comparades amb altres zones vinícoles del món, es troben en l’àmbit de la comercialització, on encara els cellers del Penedès no han arribat al grau de professionalització que tenen, per exemple, en la distribució de vins.

Quina expectativa genera el Penedès al consumidor?

“Cap”, segons Carlos de la Guàrdia, un dels més brillants brandgineer’s de l’estat Espanyol. Durant la seva intervenció, ha estat crític en la falta d’expectativa o promesa que genera la marca Penedès i va recalcar la necessitat d’entendre el rol que representa per al consumidor potencial, posant l’accent en la necessitat que tenen tots els agents a cooperar per poder arribar a transmetre una proposta de valor rellevant i diferent.

Finalment, cal destacar la participació d’Encarnación Avilés, Cap de Projectes Sectorials de Dinamització del Clusters d’Acc1O i de Xosé Carlos Fernández, cap del projecte del Centre de Coneixement i Gestió del Vi i el Cava de Vilafranca del Penedès, que han parlat respectivament sobre els clusters i de la seva importància per impulsar la innovació i sobre el futur centre universitari a Vilafranca del Penedès.

Una de les principals conclusions de la Jornada compartida per tots els ponents, ha estat que la col·laboració entre totes els agents, tant del sector públic com del privat, és imprescindible per poder potenciar el Penedès com a regió enoturística de primer nivell de manera sostenible i perdurable en el temps.

PAUL WAGNER ÉS UN DELS MILLORS EXPERTS MUNDIALS EN ENOTURISME FOTO: VADEVI.CAT

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa