VadeVi
La Confraria del Cava farà accions comercials al Japó

La Confraria del Cava de Sant Sadurní d’Anoia promocionarà el cava al Japó durant una setmana -de l’11 al 19 de maig- amb un seguit d’activitats, presentacions i conferències, i amb la investidura de l’arquitecta Toyo Ito i de 22 persones més. Però més enllà de promocionar el cava, la confraria promocionarà també els caves. I és que segons ha explicat el president de la confraria, Pere Bonet, durant la presentació de la iniciativa, la confraria s’ha adonat que a més de promocionar el cava de manera general cal fer accions concretes amb un objectiu comercial: “La investidura sola és com els focs artificials”, ha confessat Pere Bonet i ha afegit que “calen accions comercials que aquest foc il·lumiarà”.
[[frase]]
És per això que la confraria ha organitzat dues conferències dirigides a professionals en què els cellers que han volgut viatjar en la comitiva -Codorniu, Freixenet, Gramona, Juvé i Camps i Roger Goulart, Segura Viudas i Torelló- explicaran a sommeliers i restauradors japonesos els seus caves i les possibilitats de maridatge amb la cuina japonesa. També es farà una presentació dirigida al gran públic a través de l’Institut Cervantes de Tòquio, on es calcula que hi assisteixin unes 500 persones. El restaurant Sant Pol de Tòquio, de Carme Ruscalleda, acollirà també un dels actes d’aquesta setmana de promoció: un homenatge de la confraria a aquesta xef catalana que “ha fet molt per la promoció del cava”, tal i com ha explicat Bonet.

El cava a l’estranger
Però més enllà de les accions comercials, el motiu principal del viatge de la confraria és la investidura de Toyo Ito com a Confrare d’Honor i de 22 personalitats més del món de la gastronomia, la cultura i la comunicació com a confrares de mèrit. De fet, la Confraria del Cava no promociona marques concretes ni persegueix objectius quantitatius, ha explicat Bonet, sinó que treballa per “millorar la notorietat i la imatge del cava”. El president de la confraria considera que “dins dels vins espumosos de qualitat no n’hi ha cap que tingui la bona relació qualitat-preu que té el cava” i que, justament per això, ” la crisi actual beneficia el cava perquè és el millor producte amb el preu més assequible”.

De fet, Bonet s’ha mostrat molt satisfet de l’evolució de les exportacions de cava que, el 1980 representaven el 12% i actualment, amb més de 130 milions d’ampolles venudes fora de l’Estat espanyol, representen el 60% de la producció. D’aquests 130 milions d’ampooles, gairebé sis milions es van vendre al Japó, una xifra una mica inferior a la del 2008 en què se’n van vendre 6’3 milions.

Pere Bonet assegura que “és molt difícil entrar al mercat japonès, però un cop hi entres i sempre que facis les coses bé, és molt difícil quedar-ne fora”. Per això, diu, està “molt satisfet i il·lusionat” i considera que aquest viatge promocional “serà molt bo pel cava” perquè el Japó “és el focus i l’aparador per a la resta de l’Àsia”.


El cava marida molt bé amb la cuina japonesa FOTO: RITA LAMSDORFF


Pere Bonet durant una presentació. FOTO: RITA LAMSDORFF

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa