La DO Penedès vol potenciar la seva marca aprofitant el 50è aniversari

Un concurs fotogràfic sobre el paisatge de la denominació d'origen i la presència a diverses fires són els actes programats per la commemoració. En 50 anys, la DO ha crescut en cellers i en volum de vi embotellat

El Consell Regulador ha convocat el Primer Concurs de Fotografia de la DO Penedès i ha organitzat un seguit d’actes al voltant del concurs durant diferents fires. D’aquesta manera es vol potenciar la marca Penedès i commemorar el 50 aniversari del Consell Regulador. Es tracta de reivindicar la qualitat del seus vins i promocionar-se com a marca paraigua de tots els cellers adscrits. Per això, des d’aquest setembre i fins a la primavera de l’any que ve el consell regulador celebrarà el mig segle de vida. amb algunes de les poblacions del seu territori i aprofitant la seva presència a fires.

Per començar, ja s’ha convocat el Primer Concurs de Fotografia de la DO Penedès, en què hi poden participar imatges que reflecteixin l’entorn vitivinícola del Penedès. El termini per lliurar les fotografies -un màxim de 3 fotografies per cada autor- acaba el 30 de novembre i els premis s’entregaran durant la Fira del Gall de Vilafranca, el cap de setmana del 18 i 19 de desembre. De totes maneres, algunes de les fotografies participants, ja es podran veure durant la Mostra de Vins i Caves de Catalunya, que es farà a Barcelona coincidint amb les festes de la Mercè. Segons ha explicat el Consell Regulador, totes les fotografies rebudes fins al moment seran exposades durant la mostra. Les millors fotografies guanyaran premis en metàl·lic (1500, 900 i 600 euros) i estades d’enoturisme al Penedès.

“La nostra presència a les fires serà pedagògica i amena i tindrà un espai de degustació de vi a més de la part institucional i dedicada als cellers”, resumeix Josep Ribas, secretari del consell regulador. “Durant aquests mesos també volem tenir presència a les poblacions on estan ubicats els nostres elaboradors, com per exemple Vilafranca, Igualada, Sitges i El Vendrell”. “Volem ser una marca paraigua per a tots ells però també promocionar-ne cadascuna de les seves singularitats”, afegeix. Ribas creu que cal superar “la riojitis que encara hi ha al mercat amb més formació i publicitat sobre els nostres vins, ja que aquests costums costen de canviar”. Justament per desmarcar-se de la resta de territoris productors de vi, la DO Penedès ha aprovat recentment un pla estratègic que contempla potenciar la diversitat, la cultura del vi i la promoció i comunicació.

Ribas destaca que l’evolució de la DO Penedès, fundada al 1960 i que abarca territoris de les comarques del Baix Llobregat, Garraf, Baix Penedès, Alt Penedès i Anoia, s’ha notat sobretot amb “l’increment del número d’empreses adscrites i també en el volum de vi embotellat”. A l’actualitat el consell regulador té inscrits 5.700 viticultors, 270 cellers i 148 firmes dedicades a la criança i l’exportació que aquest any el secretari de la DO espera que “arribin a comercialitzar entre 20 i 22 milions de litres”. La major part de la producció es ven al mercat català (40%), a l’Estat espanyol (35%) i a l’estranger (25%), segons Ribas.

Nou comentari