La DO Pla de Bages obre les portes de la seva seu aquest dissabte al matí per commemorar el mil·lenari de La Culla, els terrenys i la masia on s’ubica el Consell Regulador. Des de principis de juliol, els visitants de la Culla poden conèixer les 15 varietats de raïm acceptades pel Consell Regulador en una exposició de diferents ceps de cada varietat inaugurada el 9 de juny passat coincidint amb la presentació de la guia El Parc a Taula.
Durant el matí es faran visites guiades per donar a conèixer a la població en general la casa i les activitats que s’hi duen a terme. És a dir, el Consell Regulador i el Camp d’Aprenentatge del Bages. Justament aquest mateix any, a més de celebrar-se els mil anys de La Culla, es commemora també els 25 anys de la tasca educativa des de les instal·lacions de la casa. Per això aquest dijous s’ha dut a terme la conferència “Visió històrica de l’educació ambiental” a càrrec del geògraf, naturalista i doctor en Ciències Ambientals Martí Boada.
El primer document que es coneix que recull el nom de La Culla és un pergamí de l’any 1009 en el qual es formalitza la donació d’una vinya situada al lloc anomenat Culla, i que feren Gelmir i Trasgoncia al Monestir de Sant Benet de Bages.
La Culla és la masia on s’ubica la seu del Consell Regulador de la DO Pla de Bages FOTO: DO PLA DE BAGES