Les vendes de vi per Internet representen encara un percentatge molt minoritari a casa nostra, mentre que als Estats Units, les vendes per internet representen un 7% del total de les vendes de vi i que al nord d’Europa representen entre un 4 i un 5%. Però això no treu que l’Incavi hagi volgut apostar per aquest tipus de comercialització, entenent que és una aposta de futur. Per això ha arribat a un acord amb l’empresa Vinum.cat per tal de traslladar la Mostra de Vins i Caves de Catalunya a la xarxa.

La iniciativa consisteix en el següent: tots els vins i caves que es presenten aquests dies al Moll de la Fusta de Barcelona es podran comprar durant tot un any -fins a la propera mostra- per internet. Bé, gairebé tots. I és que internet segueix despertant reticències entre alguns cellers, tal i com explica el responsable de Vinum.cat, Xavier Marín, que reconeix que algun celler ha volgut participar a la mostra però no pas a la mostra on-line.

I és que la botiga per Internet de la mostra és una eina, una plataforma que dirigeix la comanda directament al celler, de manera que és el propi celler qui s’encarrega de bona part del procés. “L’objectiu d’aquesta iniciativa és suavitzar l’entrada al món de les noves tecnologies”, explica Marín, és a dir, donar totes les facilitats perquè els cellers venguin per Internet, com per exemple, descomptes en els preus del transport.

En total es podran comprar unes 200 referències de vins i caves presents a la mostra a través de la web vinum.cat.


el celler de la mostra tindrà continuitat la resta de l’any a internet FOTO: Laia Gutierrez

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa