La primera celebració de vi de l’any

La Festa del Vi Novell i de l'Oli Nou de l'Agrícola Sant Josep de Bot inaugura les celebracions vitivinícoles del 2013

Façana del celler cooperatiu de Bot. Foto: VADEVI.cat

El proper 19 de gener se celebrarà a Bot el primer esdeveniment de l’any dedicat als dos productes agroalimentaris estrella de la Terra Alta: el vi i l’oli. La Festa del Vi Novell i de l’Oli Nou serà la nova versió de l’històrica Festa de l’Oli, celebrada a Bot des del 1997 i sempre coincident amb la tradicional celebració de Sant Antoni. El recent llançament del “Novell de Bot”, únic vi acollit a la DO “Terra Alta” produït i comercialitzat amb el terme “Novell”, ha estat un dels motius que han impulsat els canvis d’aquesta celebració.

L’incorporació del vi i la celebració de totes les activitats en el marc de les instal·lacions de l’Agrícola Sant Josep, són les dues principals novetats del programa. El celler obrirà les portes a les 10:30 hores del matí. S’oferirà un aperitiu amb el vi negre “Novell de Bot” (DO “Terra Alta”) i l’oli d’oliva DOP “Oli de Terra Alta” de la nova collita com a principals protagonistes. També hi haurà una barra amb els vins del celler i música en viu per amenitzar la festa. El cost del tiquet és de 5 euros i la venda s’iniciarà a partir del dimecres 9 de gener. També es podrà adquirir el tiquet a peu de celler el mateix dia de la celebració.

L’Agrícola Sant Josep està situada al cor de la Terra Alta i al llarg de l’exercici econòmic 2011/2012 va assolir un increment de la xifra de negoci del 6,07 % situant-la en 3,7 milions d’euros. La secció del celler suposa el 58,92 % de la facturació i es nodreix de la producció de gairebé 550 hectàrees de vinya conreades majoritàriament a la zona de la plana. La tradició oleícola de la casa té com a pilars la collita pròpia i l’obtenció d’una única qualitat, la de l’oli d’oliva verge extra. Per aquesta campanya la producció d’olives ha estat de 170.000 kg, majoritàriament de la varietat Empeltre. La comercialització d’aquest oli es fa sota les marques “La Valleta” i “Creixent” i representa entre el 7,5 % de la xifra de negoci.

Nou comentari