VadeVi
La Terra Alta dedica una jornada a analitzar com promoure i comercialitzar millor els seus vins
  • CA

Dedicar-se al món del vi no és només fer-lo sinó també comercialitzar-lo. Invertir en màrqueting i imatge, i buscar estratègies per determinar quina és la millor manera d’arribar al consumidor de la forma més massiva possible, és una feina que el sector no pot obviar, per molt que se centri en elaborar bons vins. Aquesta és la base a partir de la qual s’organitza la jornada tècnica sobre la Promoció del Món del Vi a la Terra Alta aquest dilluns al celler cooperatiu de Gandesa.

Una cinquantena de persones, la majoria presidents de cooperatives i propietaris de cellers, han assistit a la jornada, en què a través de dues taules rodones -una sobre la venda directa a Internet i l’altre sobre la relació entre qualitat i empresa-, es vol analitzar les pontencialitats del mercat i trobar estratègies per promocionar millor els vins de la DO.
[[frase]]
La viticultura a la Terra Alta està formada majoritàriament per cooperatives i petits cellers, i la majoria dels seus viticultors superen la cinquantena. De 1600 viticultors que hi ha, menys d’una desena són assalariats que es dediquin exclusivament a la comercialització, segons ha explicat Lluís Melich, tècnic de l’Oficina de Ruta, un dels organitzadors de la jornada.

Organitzada pels ajuntaments de Batea, Gandesa i Bot, la Cooperativa de Gandesa, Iniciatives de Dinamització Comarcal de l’Ebre (IDCE) i el Servei d’Ocupació de Catalunya, aquesta jornada s’inclou dins del projecte de desenvolupament rural a la Terra Alta (Derruta). Aquest projecte té dues línies d’acció, la potenciació dels polígons industrials i la dels productes locals de productes agrícoles, entre ells i de manera destacada, el vi.


La jornada se celebra a la Cooperativa de Gandesa i inclou dues taules rodones FOTO: DOTA

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa