La Terra Alta visita la Borgonya

Intercanvi de coneixements i experiències per al foment de les activitats turístiques a la Terra Alta del 21 al 25 de novembre de 2011

L’intercanvi d’experiències es duu a terme per aprofundir en el coneixement sobre el desenvolupament turístic al voltant de l’enoturisme i el cicloturisme, a través de la Ruta dels Grans Vins de Borgonya, que passa per les vinyes més prestigioses de la Borgonya, amb 38 municipis vitícoles de la Côte de Nuits i Côte de Beaune, entre Dijon i Santenay, i la Via Verda de Borgonya del Sud, ubicada entre les antigues estacions de ferrocarril, que han estat rehabilitades i el seu entorn endreçat.

El turisme ha mostrat la seva capacitat per a generar nous llocs de treball i contribuir a la millora econòmica, i quan s’ha planificat de forma ordenada ha permès el manteniment del patrimoni, ha posat en valor altres recursos i productes territorials, beneficiant-ne a amplis sectors de la població.

El foment de l’enoturisme a la Terra Alta ha estat un dels eixos prioritaris del desenvolupament turístic durant els últims anys. Tot i així, encara no és una activitat rellevant, tot i sustentar-se en la qualitat del paisatge, l’excepcionalitat del patrimoni i la singularització de la seva producció.

Les zones terraltines més productores de vi presenten un desigual desenvolupament del turisme, que respon principalment a la generalitzada absència d’emprenedors en els espais rurals. Per als qui tenen capacitació en el sector agrari, tot i ser conscients dels beneficis econòmics que els seus productes poden obtindre de les activitats turístiques, aquesta aposta els genera certes dificultats.

Cal establir fórmules organitzatives que afavoreixin la participació dels sector privat en la planificació turística territorial. Aquesta relació públic privat ha de donar com a resultat una millora en la coherència de la imatge comunicada i rendibilitzar les accions de comercialització i comunicació de tots els agents implicats.

La visita d’experiències a altres territoris permet detectar factors clau per l’èxit de les iniciatives locals així com permet encoratjar a prendre decisions en la coordinació entre
agents, la segmentació dels mercats i l’especialització dels productes turístics.

Aquesta activitat ha estat coordinada per Derruta (Desenvolupament Rural a la Terra Alta), una entitat en el que hi participen els 12 Ajuntament de la comarca, juntament amb empreses i entitats locals, i que té per objectiu donar resposta a les problemàtiques locals a través de la implementació d’actuacions que beneficiïn la comarca.

Nou comentari