Les institucions col·laboren amb EnoturismePenedès

Promoció, comunicació i comercialització, vertebraran el pla d'accions per aquest 2012, recolzat per la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana de Turisme

Noves empreses adherides al club enoturismePENEDÈS 2012. Foto: Fèlix Miró

enoturismePENEDÈS va presentar ahir dilluns al Restaurant Mirador de les Caves, i davant més de 100 persones, el pla d’accions per aquest any 2012, un pla que comptarà amb un ampli ventall d’accions pròpies, i que es complementarà amb les que desenvolupen anualment la Diputació de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme.

Aquestes dues entitats enguany i com a novetat donen una gran importància a l’enoturisme, motivada pel potencial que es preveu per aquesta activitat a Catalunya pels propers anys, segons han afirmat els responsables d’aquestes institucions en el marc de la presentació.

La jornada va comptar amb les intervencions de Francesc Vila, Gerent de Turisme de la Diputació de Barcelona; Jordi Secall, Director de Màrqueting de l’Agència Catalana de Turisme; Jordi Bort, Director General de l’INCAVI; Francesc Olivella, President del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, i Núria Sala, Directora del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès.

El primer en intervenir va ser Francesc Vila en nom de la Diputació de Barcelona, que va tornar a manifestar un cop més el compromís i el suport de la institució cap a enoturismePENEDÈS i les seves propostes que la Diputació s’encarregarà de difondre en l’àmbit de Catalunya i Espanya, en les diferents fires i esdeveniments on participa habitualment.

Aquestes accions de promoció també es veuran complimentades per les d’àmbit internacional, capitanejades per l’Agència Catalana de Turisme, de la que el seu Director de Màrqueting, el Sr. Jordi Secall, va manifestar que l’enoturisme és una de les noves línies del pla estratègic, i que per tant tindrà vital importància en les accions de promoció en els propers anys, cosa que de ben segur beneficiarà als territoris que han apostat per aquesta activitat, entre els que es troba i és un dels seus màxims exponents el Penedès.

Dins les activitats programades per l’Agència Catalana de Turisme per aquest 2012, hi ha des de viatges de familiarització, workshops , o viatges per conèixer altres experiències en aquest àmbit, i tot això suportat per una estratègia de comunicació multicanal, amb important presència en premsa, radio i especialment els mitjans digitals.

Jordi Bort, Director General de l’INCAVI, va manifestar que des de l’entitat es donaria tot el suport possible a les diferents iniciatives enoturístiques catalanes, ja que és una activitat de vital importància pels cellers, i que cal potenciar, ordenar i millorar-la per esdevenir una proposta enoturística de referència a nivell mundial. Un dels projectes més destacats per als propers mesos, és la posada en comú a nivell de Catalunya de la senyalització de l’enoturisme a tot el país, projecte que es coordinarà des de l’INCAVI, de manera consensuada amb les 18 propostes enoturístiques catalanes.

Ja per acabar aquesta primera ronda de presentacions, el President del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, Francesc Olivella, va reafirmar la importància que ja té actualment l’enoturisme al Penedès, però sobretot el gran potencial que pot arribar a tenir en breu, i va manifestar la seva voluntat de poder treballar de manera conjunta i unida amb els diferents territoris que conformen la DO Penedès: Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf, Anoia, Baix Llobregat i Alt Camp. Olivella va destacar també l’important creixement en nombre d’empreses dels diferents àmbits territorials, i la importància de sumar en totes les accions que duguem a terme al territori, així com amb el potencial no solsament enoturístic, sinó també, cultural festes i tradicions, paisatgístic, gastronòmic i senderístics del Penedès.

Un cop finalitzades les presentacions, Núria Sala, Directora del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, va detallar les línies principals que es desenvoluparan aquest 2012 des de enoturismePENEDÈS, i que fan referència principalment als àmbits de la cobertura territorial, el centre d’acollida turística, la senyalització, el senderisme i cicloturisme, les noves tecnologies i especialment a la comunicació i la comercialització dels productes dels membres d’enoturismePENEDÈS.

En quant a projectes d’àmbit territorial, la directora del Consorci, va destacar la posada en marxa del projecte Miravinya (miradors singulars del Penedès), la Casa del Km0 de l’enoturisme, la nova senyalització, i la posada en marxa de les rutes senderistes i cicloturistes.

En l’àmbit de les noves tecnologies, es va anunciar la licitació del projecte del nou web enoturismepenedes.cat, un espai que com a novetat inclourà la comercialització de productes dels membres del club. En els àmbits de la comunicació i comercialització, es va presentar la posada en marxa d’un pla de mitjans per l’àmbit de Catalunya, la potenciació de l’aplicació per a telèfons mòbils Synctur, el servei de premsa i comunicació, així com el recolzament i participació en les diferents fires i esdeveniments del territori, com el Dia Europeu de l’Enoturisme, el Caixa Penedès Vijazz o el Cavatast, i la novetat de la col.laboració en diferents esdeveniments de tipus esportius, com la cursa 7 cims del Penedès.

Sala, va manifestar també la necessitat de seguir apostant per la tematització de l’oferta, incloent-hi novetats com les de turisme esportiu o el senderisme, així com la participació del Consorci de Promoció Turística de la mà de l’Agència Catalana de Turisme i de la Diputació de Barcelona, en les diferents fires on hi son presents.

Per concloure la jornada, es va presentar per part de tècnics de Turisme de Barcelona, la plataforma de comercialització, de l’entitat, que es va iniciar l’any 1996, i és un referent en quant a comercialització de productes turístics amb un volum de venda de 1,74 milions d’euros i més de 180 propostes.

L’acte va comptar amb el lliurament dels distintius SICTED (Sistema de qualitat turística en destinació), lliurament que es va fer per part de Dolors Rius, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès; Francesc Vila, Gerent de Turisme de la Diputació de Barcelona, i Francesc Olivella, President del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès.

Les empreses de l’Alt Penedès distingides al llarg del 2011 són: Art Cava, Ca l’Helena, Ca la Laia, Cal Pelegrí-restaurant, Cava Guilera, Codorniu, Freixenet, Mas Comtal, Oficina de Turisme de Sant Sadurní d’Anoia, Parés Baltà, Patronat de Subirats, Queviures Mitjans, Cafeteria Cal Pelegrí i Forn de pa Cal Pelegrí.

I les empreses de l’Alt Penedès que han renovat el distintiu SICTED el 2011 són: Hotel El Molí, El Molí Tours, Bodegas Miguel Torres, Restaurant El Papa, Restaurant Masia Segarrulls, Museu d’Arqueologia de Catalunya-Olèrdola, el Parc del Foix i Vinseum.

Finalment les noves empreses adherides al club enoturismePENEDÈS per aquest any 2012, van rebre el distintiu que els acredita com a membres del club enoturismePENEDÈS: Viatges Índic, Cal Jafra, El Planot, Can Cruset, Comarquinal Bioresort, Crestabocs, Hotel Estela Barcelona Hotel de l’Art, Masia Cal Dragano, Masia Casa Roja, Masia Les Torres de Selma, Mas Llagostera, Masia Olivera, Masia Cal Piu, Caves Olivé Batllori, Can Feixes, Jané Ventura, Xerigots, Cava Emotions, Tour Safari Penedes, El Racó de la Calma, L’arrosseria de l’Andreu, El Celler d’Ordal i l’Hotel Castell de Gimenelles.

Nou comentari