Màster sobre Turisme Enològic de la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de La Rioja

Hi col·laboren 7 DO catalanes, juntament amb la DOQ Rioja, el Parc Tecnològic del Vi-VITEC, i la Xarxa Europea de Ciutats del Vi

El 17 d’octubre s’iniciarà el Màster Interuniversitari en Planificació i Gestió de Turisme Enològic organitzat per la Universitat Rovira i Virgili i la Universidad de La Rioja, que compta amb la col·laboració de set denominacions d’origen catalanes: DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Montsant, DO Penedès, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta; més la DOQ Rioja, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci, el Parc Tecnològic del Vi-VITEC i la Xarxa Europea de Ciutats del Vi.

El màster té caràcter semipresencial i combina la formació online amb dues estades d’una setmana de duració cadascuna a Tarragona –novembre de 2011- i a La Rioja –maig de 2012-.

Aquestes jornades presencials serviran per conèixer a fons, mitjançant l’estudi de casos, iniciatives enoturístiques innovadores desenvolupades en aquestes dues regions. Alhora s’hi impartiran tallers de tast i es realitzaran activitats relacionades amb habilitats de comunicació social i de gestió turística.

Les sortides professionals d’aquest màster són diverses des de director operatiu per a la comercialització d’oferta turística enològica fins a gerent de plans de destinacions enològiques o tècnic de planificació turística, director de producte turístic enològic o tècnic d’innovació i desenvolupament de producte i serveis turístics enològics.

L’augment de la competència en el mercat mundial del vi anima la posada en marxa de noves iniciatives que permetin el manteniment de l’activitat a les regions productores. Entre aquestes iniciatives destaca el turisme enològic com a eina que connecta als productors i als consumidors a través del territori. El paisatge vitivinícola, els cellers, les pràctiques culturals i diferents manifestacions artístiques, formen part del patrimoni cultural que durant segles ha creat el sector vitivinícola i que ha de servir per reforçar el valor simbòlic que té el vi per als consumidors.

Per això el programa del màster se centra en àmbits diversos com la història i la cultura, la viticultura, l’economia, la gastronomia, el turisme i l’oci, la planificació i gestió de productes enoturístics, o la comercialització del turisme enològic.

El preu del màster és de 4.000 euros i en són els directors acadèmics Noemí Rabassa (URV) i Emilio Barco (UR).

Nou comentari