Mayol Viticultors preveu augmentar un 40% l’exportació als Estats Units

L'empresa, que forma part de la plataforma ACC10, comercialitza als estats de Maryland, Florida, Virginia i Washington DC

El celler de Torroja del Priorat Mayol Viticultors preveu augmentar un 40% l’exportació dels seus vins de la DOQ (Denominació d’’Origen Qualificada) als Estats Units gràcies a la plataforma Catalan Wines USA, un servei impulsat per ACC1Ó, l’agència per a la competitivitat de l’’empresa catalana, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació.

El celler en forma part des de l’any passat, quan va tancar els primers acords amb importadors nord-americans, que l’han dut a exportar el 18% de la seva producció als estats de Maryland, Florida, Virginia i Washington DC.

Mayol Viticultors comercialitza els vins negres Brogit i Torroja, el blanc Roser i el nou negre Glop en establiments especialitzats i a través del canal Horeca. L’¡objectiu pel 2011, segons el gerent de la firma, Ricard Mayol, és “seguir treballant amb ACC1Ó per tancar altres acords exclusius amb importadors que dominen territoris clau del país pel que fa al consum de vi, com són Texas, Califòrnia, Washington i Nova York, entre d’altres, i buscar nous mercats”.

El celler ha apostat per la internacionalització des del 2004 com a estratègia de creixement. Actualment, el volum de negoci en mercats estrangers representa gairebé el 80% del total. El percentatge més alt d’exportació se l’emporten països europeus com Alemanya, Suïssa, Holanda i Dinamarca i per al 2011, es treballa amb la mirada posada en Bèlgica, Rússia, Mèxic i Brasil. També preveu començar la prospecció a mercats més llunyans com la Xina i el Japó.

La facturació de Mayol Viticultors creix prop d’un 20% anualment des de fa 5 exercicis. Segons Ricard Mayol, els mercats internacionals ofereixen moltes oportunitats per a un celler de mida petita, orientat a fer vins de gran qualitat a preus assequibles. Això es basa, sobretot, en el fet que “els importadors estrangers mostren molt d’’interès en distribuir marques que, tot i que no les coneixen d’’entrada, són d’e qualitat i estan avalades pel segell DOQ Priorat”.

La plataforma Catalan Wines USA, creada el 2010, treballa amb 10 empreses vinícoles amb l’objectiu de facilitar-los l’entrada al mercat nord-americà, oferint solucions a les barreres logístiques i a la complexitat dels canals comercials del mercat.

El servei està gestionat per l’oficina d’ACC1Ó a Miami (Florida), en col·laboració amb les altres dues oficines de l’agència als Estats Units, ubicades a Nova York i Silicon Valley (Califòrnia). Catalan Wines USA està orientat a tots els cellers catalans, independentment de la seva dimensió. Per tal de donar suport a les accions comercials d’aquest grup als Estats Units, ACC1Ó ha creat la web www.catalanwinesusa.com.


Vinya de Mayol a Torroja del Priorat FOTO: Mayol Viticultors

Nou comentari