No és una edició més, i no només perquè se celebra un número rodó, el trenta, sinó perquè, a més d’haver-hi un 20% més de cellers participants, enguany també s’hi integren els tres grans, Codorniu, Freixenet i Torres, fins a arribar a una trentena llarga d’expositors. L’any passat per aquesta gran festa del vi català que organitza l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi) amb el suport de Caixa Penedès hi van passar unes 200.000 persones, que van poder tastar un gran assortiment de vins i caves diferents en un ambient festiu i agradable, acompanyat de tasts gastronòmics per fer coixí.

El públic és variat, des de famílies en què només tasten vi els grans mentre la canalla corre pel moll, fins a grups d’afeccionats, que llista en mà van tastant les novetats i fan córrer el boca-orella per formar cues davant els estands que presenten els vins més notables. L’origen dels visitants és el més interessant per als cellers: barcelonins o procedents de l’àrea metropolitana, què és on més ampolles de vi català s’hauria de vendre, o bé estrangers, que tasten els vins que després voldran consumir als seus països.

Val a dir que, malgrat que la Mostra està orientada als consumidors finals, també hi ha públic professional, periodistes, distribuïdors i importadors de vi d’altres països, interessats per aquesta concentració de cellers en un indret ben comunicat com Barcelona. Però no val a badar, el miratge de normalitat que es respira a la Mostra, on tothom tasta vi català, tot comentant l’evolució dels cellers, s’esvaeix pocs metres més enllà de les tanques que la limiten. Només cal mirar la carta de vins dels nombrosos restaurants situats a la façana litoral barcelonesa per adonar-se de la crua realitat: per algun motiu incomprensible, no n’hi ha prou amb la frescor i les aromes afruitades dels blancs penedesencs, amb la delicadesa dels vins de pansa blanca d’Alella o amb la força de les garnatxes blanques terraltines que es poden tastar a la mostra.

L’oferta dels restaurants està farcida de vins de Rueda i albariños pel que fa als blancs, de vins de l’interior, riojans o de la ribera d’un riu llunyà pel que fa als negres. Per promoure els nostres vins no només de forma indirecta, donant-los a conèixer, sinó també a la pràctica, fent-los arribar al públic, l’Incavi va un pas més enllà: si l’any passat es va estrenar el Celler de la Mostra, una botiga on es poden comprar els vins presents a la fira, ara el Celler de la Mostra estarà disponible a internet tot l’any per posar a l’abast de tothom els vins dels cellers que hi vulguin participar. Així que, si no ens els ofereixen els restaurants, ens els podrem beure a casa.


La Mostra de Vins i Caves de Catalunya del 2009 va reunir 200.000 persones FOTO: INCAVI

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa